הבורסה סגרה בירידות; טאואר צנחה ב-4.1%, אופקו ב-2%

בנק ישראל החליט להותיר את הריבית לחודש ינואר על כנה ■ מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל ■ יום מסחר מקוצר בוול סטריט

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ג') בירידות, בסיומו של יום הפכפך ועל רקע ההסלמה בדרום הארץ. נזכיר, היום יסתיים המסחר בוול סטריט ב-20:00 (שעון ישראל) בשל חג המולד. בינתיים, המסחר בבורסות באירופה נסגר במגמה מעורבת ובניו יורק נפתח המסחר בעליות קלות. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל.

אתמול נחתם המסחר באחד העם בעליות שערים, בהובלת מניות הבנקים שטיפסו עד כ-2% ומניות האנרגיה שהתחזקו ביותר מ-1%.

בנק ישראל החליט אתמול להתיר את הריבית לחודש ינואר על כנה, ברמה של 1%, ועדכן את התחזית המאקרו-כלכלית של חטיבת המחקר בבנק. הסיבה המרכזית להחלטת הבנק היא סביבת האינפלציה הנמוכה שעומדת ביעדים שהציב הבנק. כמו כן, בנק ישראל מציין כי "קצב הצמיחה של המשק יציב, ואף נראים סימנים להתאוששות מסוימת של הפעילות, ובכלל זה ביצוא".

חטיבת המחקר של הבנק מציינת בסקירה המאקרו כלכלית כי הריבית צפויה להישאר ברמתה הנוכחית במהלך המחצית הראשונה של 2014, להתחיל לעלות במחצית השנייה של השנה ולעמוד על 1.25% בסופה. להערכת חטיבת המחקר, התמ"ג צפוי לצמוח ב-3.5% בשנת 2013, ב-3.3% ב-2014 וב-3.2% ב-2015.

"היה והבנק המרכזי לא ישלב ידיים עם משרד האוצר לריסון עוצמת השקל, מגמת התעצמות השקל תמשך ותגבה מחיר כבד מן המשק הישראלי", כך טוען יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון בתגובה להחלטת הריבית של בנק ישראל.

טאואר ירדה ב-4.1%

כן פייט המשיכה לרכז עניין לאחר שדיווחה אתמול על הצלחה בניסוי של תרופה לטיפול בדלקת מפרקים שיגרונית.

אי.די.בי עדכנה אתמול בערב כי אי.די.בי פתוח מכרה במסגרת עסקאות מחוץ לבורסה מניות כור בשיעור של 6.52% מהון המניות המונפק של כור במחיר של 67.37 שקל למניה ובסכום כולל של 208 מיליון שקל.

חברת הדשנים כיל הודיעה אתמול על רכישת חלקה של ענקית הדשנים הברזילאית Vale בחברת Fosbrasil, במיזם משותף לייצור חומצה זרחתית ודשנים נבחרים הממוקם בברזיל. על פי הערכות, היקף הרכישה יסתכם בעשרות מיליוני דולרים.

חברת אברות תעשיות גייסה כ-9.7 מיליון שקל באמצעות הנפקת אגרות חוב על דרך של הרחבת סדרת אגרות חוב קיימת. ההנפקה בוצעה במחיר של 117.8 אג' לכל אגרת חוב. בהנפקה טיפלו עורכי הדין אילן גרזי וחן משה ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ.

טאואר המשיכה לעמוד במוקד לאחר שדיווחה בסוף השבוע כי חתמה על הסכם עם חברת פנסוניק ליצירת מיזם משותף אשר צפוי להניב לטאואר מכירות שנתיות של 400 מיליון דולר.

מנכ"ל בזק לשעבר, אבי גבאי, מנהל מזה זמן מגעים לרכישת חברת התעופה הישראלית אל-על . על-פי הערכות בשוק, גבאי פנה לקבוצת סבן בראשות חיים סבן בהצעה לגבש עימה קבוצת משקיעים אשר תרכוש את השליטה באל-על. חברת התעופה עדכנה היום בבורסה כי המגעים שתמנהלים להשקעה בחברה הם מגעים ראשוניים בלבד.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף]