בזק בלחץ לקראת קביעת מחירי השימוש בתשתיותיה

זימנה את עצמה לדיון דחוף אצל מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, אך התבקשה להתאזר בסבלנות ולחכות לשימוע

בזק בלחץ: הנהלת החברה הזמינה את עצמה לפגישה דחופה אתמול אצל מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, בעקבות המחירים שעומד המשרד לקבוע לגבי השימוש בתשתיותיה. בפגישה השתתפו סטלה הנדלר, מנכ"לית החברה, המשנה למנכ"ל לכספים וכלכלה דודו מזרחי, וסמנכ"לית הרגולציה שרון פליישר.

בתחילת השבוע האשימו בכירים בחברה את משרד התקשורת בחוסר מקצועיות בטיפול בנושא, בטענה כי המשרד התקפל ועשה כל שבידו על מנת להפחית את מחיר השימוש.

המחירים שעליהם עומד להמליץ משרד התקשורת הם לדעת בזק מחירים שעברו שיפוצים רבים בכדי להתאים אותם לדרישת מתחרותיה, והחברה ביקשה בפגישה להבין כיצד הם נקבעו ומדוע המשרד שינה את עמדתו ולא נצמד למחירים המקוריים של חברת הייעוץ פרונטיר שעשתה עבודה כלכלית בעניין.

בזק מתחה ביקורת גם על כך שתיק השירות שאמור משרד התקשורת לגבש לנושא כלל אינו תואם את המודל הכלכלי שאותו מתכנן אגף הכלכלה.

גורמים במשרד ציינו כי החברה התבקשה להתאזר בסבלנות ולחכות לשימוע שצפוי להתפרסם בקרוב וזאת על מנת שתוכל לקבל את כל התשובות לשאלותיה בצורה מסודרת. אנשי בזק יצאו מהפגישה מאוכזבים, משום שחשו שברגר וסמנכ"ל הכלכלה הרן לבאות מתחמקים משאלותיהם ומותירים את החברה במצב של חוסר ודאות מתמשך שמקשה על יכולתה לתכנן.

מחירי השוק הסיטונאי המוערכים צפויים לעמוד על אזור ה-50-60 שקל לקו לחודש (תלוי במהירות) שישלמו מתחרותיה עבור השכרת הקו. המחיר הזה אינו סופי מכיוון שישנם נושאים רבים שלא ברורים כרגע, כמו כיצד יתומחרו עלויות הטכנאים של בזק, במידה והיא תידרש לספק שירות למתחרותיה מקצה לקצה, ובאיזה רמת איכות שירות.

בבזק ואצל יתר המפעילים שואלים את השאלה שאין עליה תשובה כרגע מצד משרד התקשורת והיא מה יהיה גורל השוק הסיטונאי על גבי רשת הוט והאם היא תצליח לחמוק מהחובה להחכיר את תשתיותיה למתחרים כמו בזק.

על פי הערכות, מחירי התשתיות של הוט ייקבעו בהמשך משום שמשרד התקשורת לא הספיק להשלים את העבודה הכלכלית, ולכן על מנת שלא לעכב עוד את התהליך שמעוכב ממילא כבר שנים, המגמה היא להוציא את השימוע כמה שיותר מהר ולהתמקד בבזק.