השלטון בטורקיה מתפורר: שני שרים בכירים התפטרו

"התפטרתי כדי לסייע לחשוף את האמת ולסכל את המזימה", הסביר שר הכלכלה הטורקי את ההחלטה ■ בנו הוא אחד מ-24 העצורים בפרשת השחיתות שמסעירה את טורקיה

איום על שלטונו של ארדואן? פרשת השחיתות בקרב בכירים בממשל באנקרה שנחשפה בשבוע שעבר הולכת והופכת לבעיה גדולה יותר ויותר לראש הממשלה הטורקי. היום התפטרו במחאה שני שרים בכירים בממשל הטורקי עקב החשדות שעלו נגדם.

שר הפנים מואמר גולר ושר הכלכלה זאפר קלגיאן הודיעו הבוקר על התפטרותם לאור אזכור שמותיהם בהקשר לפרשה. בשבוע האחרון נעצרו 24 חשודים בחשד למעורבות במעשי שחיתות, בהם גם בניהם של שני השרים שהתפטרו היום.

ראש הממשלה הטורקי רג'יפ טאיפ ארדואן והשרים שמינה ובחרו לסיים את תפקידם הנחשבים למקורביו, הגדירו את הפרשה שמסעירה את המדינה המוסלמית הגדולה כ"עלילה מכוערת" נגד המשטר. לדבריהם, מדובר בפרשה שנועדה לערער את מעמדו של ראש הממשלה. ארדואן טען כי מדובר ב"מזימה מלוכלכת" נגד הממשלה והבטיח למצוא את האחראים לה. הוא האשיף גורמים מחוץ לטורקיה במזימה.

"התפטרתי מתפקידי במשרד הכלכלה כדי לסייע ולחשוף את האמת ולסכל את המזימה שהשפיעה על בני ועל עמיתי הקרובים ביותר ואחרים", הסביר השר קגליאן את התפטרותו.

במהלך השבוע פרצו באיסטנבול הפגנות נגד ממשלתו של ארדואן, על רקע פרשת השחיתות. באנקרה טוענים שמי שעומד מאחורי ההפגנות וההאשמות הוא אותו גורם שהתסיס גורמים בטורקיה במהלך הקיץ האחרון.