רוני נפתלי שיפר ב-13% את הצעת הרכש שלו למי עדן

לפני שבוע וחצי הגיש בעל השליטה במי עדן הצעת רכש למניות החברה שהייתה נמוכה מדי ■ אתמול הודיע נפתלי כי הוא מעלה את המחיר שבו הוא מציע לרכוש את מניות הציבור ל-6.1 שקלים למניה ■ אם ההצעה תושלם, נפתלי ישלם 65.2 מ' ש'

לפני שבוע וחצי הגיש רוני נפתלי, בעל השליטה בחברת מי עדן, הצעת רכש למניות החברה. אף שהמחיר שהציע נפתלי, 5.4 שקלים למניה, היווה פרמיה של 23.7% על מחיר המניה באותה עת, שיקפה ההצעה לחברה שווי של 100 מיליון שקל - נמוך מהמזומן שצפוי להיות בחברה לאחר השלמת מכירת פעילותה, שנאמד בכ-115 מיליון שקל.

נפתלי כפי הנראה הבין כי במצב עניינים זה הסיכוי של בעלי המניות להיענות להצעת הרכש הוא נמוך, ואמש הודיע כי הוא מעלה את המחיר שבו הוא מציע לרכוש את מניות הציבור ב-13%, ל-6.1 שקלים למניה. תוקף הצעת הרכש נותר ללא שינוי, וניתן להיענות לה עד 30 בדצמבר. ביצוע הצעת הרכש מותנה בהגעה לשיעור היענות מספק, אשר יביא למחיקת החברה ולהפיכתה לחברה פרטית. אם יותר מ-5% מבעלי המניות לא ייענו להצעה, היא צפויה שלא לצאת אל הפועל, וגם מי שנענה לה, מניותיו לא יירכשו.

אם הצעת הרכש תושלם, ישלם נפתלי עבור כלל מניות מי עדן , הכוללות גם את מניותיהם של אחיו יהודה וגיורא (מחזיקים 22.7% מהון מניות החברה), סך של 65.2 מיליון שקל. במסגרת ההצעה המקורית הציע נפתלי לרכוש גם את יתרת סדרת כתבי האופציה, במחיר של 22 אג'. הצעה זו נותרה ללא שינוי.

בחודש יוני דיווחה מי עדן על העסקה למכירת כלל פעילות המים שלה בישראל ובאירופה לקרן הפרייבט אקוויטי Rhone Capital. העסקה בוצעה לפי שווי חברה של כ-240 מיליון אירו, אולם בניכוי החוב הפיננסי של החברה, ולאחר החזר הלוואות בעלים, הוצאות עסקה, חבויות מס ותשלומים אחרים, נותר חלקה של מי עדן מתמורת המכירה על 24 מיליון אירו בלבד.