יש חיים אחרי אי.די.בי: סולגניק פונה לדרך עצמאית

סולגניק מייעץ ללקוחות במגזר העסקי וככל הנראה בהמשך הדרך תמוסד הפעילות באמצעות הקמת משרד ייעוץ פרטי

ארבעה חודשים לאחר התפטרותו מהקונצרן בו כיהן כמשנה למנכ"ל וכמנהל הכספים הראשי, פונה אייל סולגניק לדרך עצמאית. כך נודע ל"גלובס". בימים אלו עסוק סולגניק במתן ייעוץ ללקוחות במגזר העסקי, בעיקר בתחום של חשבונאות ניהולית, וככל הנראה בהמשך הדרך תמוסד הפעילות באמצעות הקמת משרד ייעוץ פרטי.

במקביל ממשיך סולגניק לשמש כמרצה מן המניין במרכז הבינתחומי, בעיקר בקורסים הנוגעים בנושאי חשבונאות וניתוח דוחות כספים, יסודות תורת ההחלטות ואסטרטגיה לפתרון בעיות.

באוגוסט האחרון חשף "גלובס" כי סולגניק יחד עם שוני אלבק, המשנה למנכ"ל אי.די.בי (קודם לכן שימשו השניים כבכירים ברשות ני"ע), הודיעו על התפטרותם מהקונצרן, בעיצומו של הסדר החוב בקבוצה. אלבק עובד היום כפרילנסר ובין היתר ממשיך לייעץ לדירקטוריון אי.די.בי.

סולגניק, 50, הוא רואה חשבון במקצועו בעל תואר ד"ר לכלכלה מאוניברסיטת ת"א. הוא נחשב לאחד מחלוצי התקינה החשבונאית הבינלאומית, ה-IFRS, אותה החלו ליישם חברות ציבוריות ב-2007.

סולגניק הצטרף לאי.די.בי ב-2006, ובמהלך השנים שחלפו מאז ועד התפטרותו גרף שכר ובונוסים בעלות של כ-15 מיליון שקל. הוא נחשב למי שהביא עמו לקונצרן יצירתיות חשבונאית שהניבה לקבוצה, בימים הטובים שלה, רווחי הון חשבונאיים גדולים. בעברו היה סולגניק שותף במשרד רו"ח ברוידא, עד שב-1998 הצטרף להנהלת רשות ני"ע כרואה חשבון ראשי. עם איחוד מחלקת החשבונאות עם מחלקת התאגידים ב-2003 הוא מונה לעמוד בראשה, וכיהן בתפקיד זה עד פרישתו בסוף 2005.