אולמן מבקש דחייה בהגשת הדוח על בן משה

המשקיף החיצוני באי.די.בי מטעם ביהמ"ש מבקש דחייה של יומיים, זאת על רקע חופשת חג המולד באירופה שמקשה על קבלת המסמכים הנדרשים לגבי עסקיו של בן משה בגרמניה

עו"ד חגי אולמן, המשקיף החיצוני שמינה ביהמ"ש באי.די.בי, פנה היום לשופט המחוזי איתן אורנשטיין בבקשה לדחייה של יומיים בהגשת דוח הבדיקה של מקורות הונו של מוטי בן משה. בן משה צפוי היות בעל הבית החדש בקונצרן אי.די.בי, לצד שותפו לקבוצה אדוארדו אלשטיין, במקומו של נוחי דנקנר.

הסיבה לבקשת הדחייה היא חופשת חג המולד החלה באירופה, דבר שמנע את העברת האישורים והמסמכים הנדרשים לגבי עסקיו של בן משה בגרמניה. אם ייעתר השופט לבקשה זו - וסביר להניח שכך אכן יקרה - יידחה מועד הגשת הדוח מיום ראשון בשבוע הבא ליום שלישי.

"צוות הבדיקה פעל באינטנסיביות רבה, סביב השעון ממש, ובין היתר הפעיל גורמים שונים בחו"ל, אסף מסמכים רבים, תוך קבלת שיתוף פעולה מלא מצד קבוצת אקסטרה של בן משה ומצד אדוארדו אלשטיין", כתב אולמן בבקשתו לביהמ"ש.

נזכיר כי בהחלטתו משבוע שעבר קבע השופט אורנשטיין כי בדיקת מקורות הונו של בן משה מהווה תנאי להעברת השליטה באי.די.בי לידי אלשטיין ובן משה. בהתאם מינה השופט את רשות ני"ע, הכנ"ר ואולמן על ביצוע בדיקה זו.

למרות שאולמן, כאמור, מסביר את בקשת הדחייה בחופשת חג המולד החלה בימים אלו באירופה, ייתכן כי הבקשה עשויה להצביע על כך שאין בקרב הגורמים שבדקו את בן משה החלטה נחרצת לגבי ממצאי הבדיקה עד כה.

בלב ליבה של הבדיקה עומדת סוגיית המקדמות של לקוחות אקסטרה אנרג'י בגרמניה, אותה חשף אמש "גלובס". מהממצאים שהגיש רו"ח יהודה ברלב, החוקר מטעם דנקנר ואלכסנדר גרנובסקי, לרשות ני"ע, עולה לכאורה כי בן משה, הבעלים של חברת אקסטרה הולדינג, השתמש במקדמות של לקוחות החברה הבת - אקסטרה אנרג'י (דרכה הוא מתכנן לשלוט באי.די.בי) - לטובת הגדלת הרווח של החברה, וייתכן כי כסף זה אף היווה את המקור ל-600 מיליון השקלים שהפקיד בן משה בנאמנות לטובת ההשקעה באי.די.בי.

מדוחות אקסטרה אנרג'י, הפועלת בתחום אספקת האנרגיה לצרכני קצה, עולה כי היקף פיקדונות הלקוחות בחברה עמדו בסוף 2012 על 64 מיליון אירו לעומת 52 מיליון אירו בסוף 2011. עלייה מינורית יחסית, בזמן שהיקף ההכנסות של החברה בין השנים הללו זינק במאות אחוזים: מ-272 מיליון אירו ב-2011 ליותר ממיליארד אירו אשתקד.

מי שעשוי לנצל עד תומם את היומיים הנוספים לבדיקה הוא נוחי דנקנר, שהניסיון שלו לקעקע את הלגיטימיות של בן משה מהווה עבורו את הקלף האחרון שיכול להשאיר אותו במשחק.