פוקס משיקה מועדון לקוחות המאגד את כל רשתות הקבוצה

לפי הערכות, הקבוצה מבקשת לגייס בתוך שנה 800 אלף חברים לפחות ■ ויזל: "אנו שואפים להחזיק ביותר מ-50% מקניות האופנה והלייף סטייל של הלקוחות"

קבוצת פוקס משיקה מועדון לקוחות חדש תחת השם "DREAM CARD", שיאחד את כל מועדוני הלקוחות של הרשתות בקבוצה. לפי ההערכות, פוקס מבקשת לגייס בתוך שנה לפחות 800 אלף חברים למועדון החדש, שיושק בינואר הקרוב.

המועדון החדש ירכז בפועל את הפעילות ברשתות פוקס, אמריקן איגל, פוקס הום, ללין, בילבונג, מותג ההלבשה התחתונה aerie ורשת בגדי הילדים האמריקאית שפוקס תשיק במארס הקרוב - THE CHILDREN'S PLACE. רשת אחת של הקבוצה - SACKS - לא תהיה חלק מהמועדון החדש.

לדברי הראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי השליטה בקבוצת פוקס, כל המותגים העתידיים שפוקס תשיק ייכללו גם הם במועדון הלקוחות החדש.

נזכיר כי פוקס נמצאת במשא-ומתן מתקדם להבאת מותג הנעליים הקוריאני Charles & Kieth וכן לפתיחתן והפעלתן של חנויות איפור של המותג מייבלין, בשותפות עם לוריאל ישראל.

"אין מהלך דומה בשוק. המועדון החדש יפתח פער גדול מכל האחרים. אנחנו יכולים להעריך שבשנת 2014 נהיה מועדון הלקוחות הגדול בישראל, לא כולל מועדוני רשתות המזון, ובשנת 2015 ייתכן שנהיה המועדון הגדול בישראל, גם בהשוואה לרשתות המזון", אומר ויזל.

מודל הפעילות של מועדון הלקוחות החדש כולל את צירוף חברי מועדוני הלקוחות הקיימים בקבוצה ללא תשלום, וצירוף של לקוחות חדשים עם תשלום חד-פעמי של 69 שקל, כאשר המצטרף ייהנה מהטבה של 100 שקל מתנה לרכישה ברשתות בחודש שלאחר מכן, כאשר מימוש ההטבה אינו מותנה בקנייה.

החברות במועדון תעניק צבירת Cash Back בכל קנייה בכל אחת מרשתות הקבוצה, כאשר מימוש הצבירה יוכל להתבצע בכל אחת מרשתות הקבוצה. בנוסף, לחברי המועדון יינתנו 30% הנחה בכל אחת מרשתות המועדון בחודש יום ההולדת - הטבה זו תוגבל לרכישה של עד 500 שקל בכל חודש ובסך-הכול לרכישה של עד 3,000 שקל.

פוקס השיקה את מועדון הלקוחות פוקס בספטמבר 2008, שפעל באופן דומה וזכה להצלחה. לפי ההערכות, מספר חברי מועדון הלקוחות של פוקס עומד על יותר מ-800 אלף איש.

בנוסף לכך, גם רשת ללין מחזיקה במועדון לקוחות חזק, שמספר חבריו עומד לפי ההערכות על יותר מ-350 אלף, ואילו בבילבונג מספר החברים במועדון הלקוחות עומד על יותר מ-100 אלף.

מועדון הלקוחות הוא כלי ליצירת נאמנות לרכישה ברשתות, ובפוקס מבקשים למנף את עוצמת הקבוצה הפועלת במגוון רשתות. ויזל אומר כי "אני רוצה לפגוש את הלקוח שלי כמעט בכל צומת - בקנייה לחג, ביום הולדת, בוולנטיין, בחופשה, ברכישת בגדים לאוניברסיטה. הוא יכול לקנות אצלי הכול".

- כמה אחוזים אתה שואף להחזיק מקניות הלקוח שלך?

"יותר מ-50% באופנה ובלייף סטייל".

- איך הצבירה של 10% משפיעה על התמחור?

"היא לא משפיעה, אנחנו כבר 5 שנים במודל הזה".

- אתה חושב שרשתות אחרות טעו כשראו בדמי ההצטרפות למועדון הלקוחות אפיק רווח?

"ברור. אם מישהו יש לו מאות אלפי חברים והוא גובה דמי חבר כל שנה, זה מקור הכנסה".

פוקס לא תשיק כרטיס אשראי

פחות משנה אחרי שקבוצת פוקס קיימה משא-ומתן עם לאומי קארד ועם ויזה cal להשקת כרטיס אשראי חוץ-בנקאי, בקבוצה נסוגו מהרעיון.

לדברי ויזל, הקבוצה החליטה עקרונית לא להשיק כרטיס אשראי חוץ-בנקאי. "היינו במשא-ומתן עם כולם, וזה לא עניין של כסף. העסק שלי לא פיננסי, ואני צריך להיות ממוקד במה שאני עושה. בכרטיס אשראי יכול להיות שאתה מרוויח הרבה מול הבנקים, אבל אתה שם הרבה חסמים מול הלקוח כמו למשל חיוב חודשי, הגדרות של לקוחות שזכאים לכרטיס אשראי ולקוחות שלא - כמו בנק. אנחנו חברת ריטייל".