יש חיים באי.די.בי: אושר בונוס של 1.8 מיליון ש' לליאור חנס

עם זאת ציינה כור, כי הבונוס הנ"ל ליו"ר החברה בהוצאתו לפועל של מיזוג כור ודסק"ש וזאת עד פרסום הדוחות השנתיים של החברה, כלומר מארס 2014

ליאור חנס יכול לנשום לרווחה. חברת כור, המשתייכת לקבוצת אי.די.בי, הודיעה אמש לבורסה כי אסיפת בעלי המניות אישרה (ברוב של מעל 50%) את הבונוס השנתי לחנס, המשמש יו"ר החברה, בהיקף של 1.8 מיליון שקל.

עם זאת ציינה החברה, כי הבונוס הנ"ל בהוצאתו לפועל של מיזוג כור ודסק"ש וזאת עד פרסום הדוחות השנתיים של החברה, כלומר מארס 2014.

אסיפת בעלי המניות של כור התקיימה לאחר דחייה של ימים מספר, בעקבות החלטת דירקטוריון החברה האם, דסק"ש המחזיקה ב-67% ממניות כור, שלא לקחת חלק בהצבעה על אישור תנאי השכר של חנס. החלטה התקבלה על רקע העברת השליטה הצפויה באי.די.בי מידי נוחי דנקנר לידי אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה, שמותנית בבדיקת מקורות הונו של האחרון. מחר צפוי ביהמ"ש לקבל את דוח הבדיקה הנ"ל.

בכך העביר למעשה דירקטוריון דסק"ש את ההחלטה לבעלי מניות המיעוט בכור - המוסדיים. על אף התנגדות של כמה מהם, ובהם פסגות ודש מיטב, רובם תמכו בבונוס לחנס, שעיקרו כאמור נזקף לתרומתו למיזוג הנרקם בין כור לדסק"ש.

בד בבד פועלת דסק"ש לפרוס לטווח ארוך יותר את התחייבויותיה, ובכך לייצב את מצבה התזרימי. אתמול פרסמה החברה, בראשותו של ממלא מקום המנכ"ל, מישל דהן, תשקיף מדף להצעת רכש חליפין של אג"ח.

דסק"ש מבקשת לנצל את הגאות בגיוסי החוב הקונצרניים, פועל יוצא של הריבית הנמוכה והעלייה בתיאבון לסיכון מצד המשקיעים, ומציעה למחזיקי סדרה אג"ח ד', בעלת מח"מ של 1.25 שנים, לרכוש מהם את מלוא החזקותיהם בתמורה לאג"ח ארוך יותר שתנפיק - סדרה ו', בעלת מח"מ של 6.68 שנים. יחס ההמרה עומד על 1.085, כלומר בגין כל 100 שקל ערך נקוב אג"ח ד' שימכרו המשקיעים חזרה לחברה, הם יקבלו בתמורה 108.5 שקל ערך נקוב באג"ח סדרה ו'.

עוד תביעה נגזרת

גל התביעות המשפטיות כנגד החברות מקונצרן אי.די.בי אינו פוסק. אתמול הגיש בעל מניות מיעוט בדסק"ש בקשה לביהמ"ש המחוזי לאישור תביעה נגזרת, בהיקף של כ-1.28 מיליון שקל, כנגד 12 דירקטורים בחברה, בעל השליטה נוחי דנקנר והחברה האם - אי.די.בי פתוח, בטענה כי אישרו חלוקה אסורה של דיבידנדים, שהסבה לחברה נזקים.

התובע, ראובן רוזנפלד, באמצעות עוה"ד עמית מנור ויוקי שמש, טוען כי כתוצאה מאיחודה של שופרסל לדוחות דסק"ש ויישום מנוגד לדין של כללי החשבונאות ל"צירוף עסקים", שנכנסו לתוקף בינואר 2010, זקפה דסק"ש רווח חשבונאי-רעיוני בסך 1.29 מיליארד שקל, וחילקה רווח זה כדיבידנדים לבעלי מניותיה, ובראשם אי.די.בי פתוח, שקיבלה דיבידנד בסך כולל של כ-941 מיליון שקל.

על פי כללי החשבונאות "צירוף עסקים", כאשר משיג הצד הרוכש שליטה בצד הנרכש, יוכל הראשון לאחד את הדוחות הכספיים עם החברה הנרכשת, כך שההשקעה המקורית שלו (טרם איחוד הדוחות) תשוערך לראשונה במסגרת הדוחות המאוחדים, וזאת לפי שווי הוגן, לרווח או הפסד.

לטענת רוזנפלד, דסק"ש, ששלטה ללא מיצרים בשופרסל שנים רבות, ביקשה לנצל בדרך מניפולטיבית את כניסת הכללים החדשים לתוקף, ונקטה את דרך הפעולה הבאה: מיד בחודש ינואר 2010 יצאה בהצעת רכש מיוחדת של 8.3% מהון המניות של שופרסל, במטרה להגיע להחזקה של 50.3% בשופרסל. לאחר שהצעת הרכש נענתה ולאחר שהחברה השיגה כביכול שליטה טכנית בשופרסל (החזקה בכמות מניות העולה על 50% מהון המניות של שופרסל), ביצעה החברה, בניגוד לדין, איחוד של דוחותיה הכספיים עם אלה של שופרסל.