סמסונג ישראל מצמצמת את פעילות הלפטופים בארץ

סמסונג לא הצליחה להגיע לנתחי שוק משמעותיים בארץ ■ וגם: HP מפטרת כ-5,000 עובדים נוספים. עדיין לא ידוע כמה עובדים, אם בכלל, יפוטרו בישראל ■ הפסיקה הפעילות של שני משרדי יחסי ציבור בישראל

תחום הלפטופים הוא תחרותי מאוד ובמקביל הוא סובל מירידה במכירות. חברת סמסונג, שהחלה את הפעילות שלה בישראל בתחום זה רק בשנת 2010, החליטה לצמצם אותה בצורה דרסטית, לאחר שלא הצליחה להגיע לנתחי שוק משמעותיים שימקמו אותה בראש פירמידת המכירות בישראל.

במחצית הראשונה של שנת 2013, סמסונג החזיקה נתח שוק של 7.2% לעומת 11.5% במחצית המקבילה אשתקד. לשם השוואה, לנובו שמובילה את השוק בארץ, החזיקה נתח שוק של 22.6%, כך על-פי נתוני IDC ישראל. ברבעון השלישי של השנה, מצבה של סמסונג התדרדר עוד יותר למקום השישי עם נתח שוק של 4.2%. באירופה, מזרח תיכון ואפריקה המצב אפילו גרוע יותר. כאן סמסונג מדורגת במקום התשיעי עם נתח שוק של 3.7% בלבד.

בחברה מקוריאה הדרומית, שמובילה את שוק הסמארטפונים ואת קטגוריית הטאבלטים בארץ עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, הבינו שהמצב בעולמות הלפטופים והמחשבים הנייחים פחות מוצלח ולכן החברה תשווק מעכשיו רק את דגמי הפרימיום מסדרה 9 ולא את דגמי הביניים. ההחלטה תהיה תקפה למדינות נוספות בהן מצבה של סמסונג דומה לזה שבישראל.

בבדיקה שערך אתר זאפ השוואת מחירים, עבור "גלובס" לסיכום השנה, סמסונג לא הופיעה אפילו פעם אחת בחיפוש הגולשים בעשרת המקומות הראשונים בקטגוריית הלפטופים. מה שלא מצביע בפועל על מכירות, אבל כן על התעניינות אנשים במוצרים אותם הם רוצים לרכוש.

ענף הלפטופים מתמודד כאמור עם קשיים ניכרים. אסוס הטיוואנית, שכנראה גדלה מהר מדי בהיקף המכירות שלה בשנים האחרונות בארץ, סובלת מבעיות שירות רבות ודיווחים על מחשבים המתקלקלים מהר מדי. בדגמי סמסונג שונים שנבדקו על-ידי גלובס הופיעו בעיות שונות של איטיות. כמו כן, יצרניות המחשבים הגדולות כמו: HP, לנובו ו-Dell שהשיקו לפטופים היברידיים שכוללים מסך מגע המתפרק מהמקלדת, לא זוכים להצלחה משמעותית, מכיוון שהמוצרים עדיין מגושמים.

תגובת סמסונג: "בעקבות הדינמיקה המשתנה של שוק ה-PC העולמי אנו נתמקד במוצרי פרמיום בתחום ה-PC ונמנף את הסינרגיה בין תחומי ה-PC והמובייל שלנו. בנוסף, נמשיך לחזק את התחרותיות שלנו בקטגוריות PC צומחות ולאתר הזדמנויות חדשות. אנו ממשיכים להיות מחויבים לספק ללקחותינו את חוויית המחשוב הייחודית בעולם הנייד".

HP בצרות

HP שמובילה את שוק הלפטופים העולמי הודיעה אתמול (ב') שהיא מתכננת לפטר כ-5,000 עובדים נוספים, בנוסף ל-29,000 שהיא תכננה לפטר בעולם. עדיין לא ידוע כמה עובדים, אם בכלל, יפוטרו בישראל. מספר העובדים של HP בעולם עומד על 331,000 עובדים."בעקבות לחצים מתמשכים בשוק, נכון ל-31 לאוקטובר, HP מתכננת לקצץ 15% משרות נוספות, מעבר ל-29,000. עלות הפיטורים תעמוד על 4.1 מיליארד דולר", כתבה החברה בדוח הרבעוני שלה.

עדות נוספת למצב של HP ניתן למצוא בהחלטה של החברה לצמצם את הפעילות התקשורתית שלה בישראל. החברה עבדה עד היום עם שני משרדי יחסי ציבור מקומיים (שרף תקשורת וגיתם), אולם החליטה להפסיק את הקשרים איתם, ככל הנראה בעקבות תהליכי התייעלות שהיא עוברת. המהלך הזה לא מתקיים רק בישראל, אלא ביותר מ-100 מדינות. עדיין לא ברור איך כל המהלכים האלו ישפיעו, אם בכלל, גם על הצרכן שיהיה מעוניין לקנות את המוצרים של החברה.