הממשלה חתמה על הסכם שת"פ אסטרטגי עם גוגל

בין שיתופי הפעולה במסגרת ההסכם: מפגשים בין הממשלה לחברות סטארט-אפ, מאגרי מידע לשימוש הציבור, שת"פ עם אוניברסיטת בן גוריון ועוד ■ לפיד: "חדשנות מערכתית היא המנוע המשקי שמייצר כלכלה שבה מעמד הביניים הוא המרכז"

שר האוצר, יאיר לפיד, ומנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, חתמו היום (ג') על מזכר הבנות אשר יהווה מסגרת לשיתוף פעולה אסטרטגי לחילופי ידע בין הממשלה, בהובלת אגף התקשוב במשרד האוצר, לבין חברת גוגל ישראל.

משרד האוצר מסר כי "מזכר ההבנות גובש מתוך הכרה בחשיבותה של הטכנולוגיה להנגשת מידע ושירותים ממשלתיים, להפחתת הנטל הבירוקראטי, לשיפור השירות הממשלתי לאזרחים ולעסקים ואף לצמיחת המשק".

בין שיתופי הפעולה במסגרת ההסכם: מפגשי "פגוש את הממשל", בהם הממשלה וגוגל ישראל ייזמו מפגשי "ממשל - מפתחים" שיהוו פלטפורמה נוספת עבור חברות סטארט-אפ ישראליות להכיר את מדיניות הממשלה ותכניות העבודה שלה; מאגרי מידע לשימוש הציבור בסיוע גוגל; שיתוף פעולה עם אוניברסיטת בן גוריון שבנגב, במסגרתו תושק תכנית מלגות לסטודנטים מתחומי ההנדסה, מחשבים ומדיניות ציבורית שיציגו רעיונות ופיתוחים לחדשנות טכנולוגית במגזר הציבורי.

שר האוצר, יאיר לפיד: "חדשנות מערכתית היא המנוע המשקי שמייצר כלכלה שבה מעמד הביניים הוא המרכז. החיבור בין אינטרנט לממשלה מביא לקיצור וייעול תהליכים בירוקרטיים עבור אזרחים ועסקים קטנים ובינוניים, אך יותר מכך העידן הדיגיטלי מחייב שקיפות שהכוח הכי חזק שלה הוא קידום תחרותיות".

מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, ברך על חתימת ההסכם והוסיף: "לפני כחצי שנה פרסמנו את דו"ח המחקר E-nnovate ישראל, שבדק כיצד המדינה יכולה לרתום את הטכנולוגיה לטובת קידום חדשנות, שקיפות וצמיחה כלכלית. חתימת ההסכם היום פותחת את הדלת לחשיבה חדשנית לטובת הציבור כולו. מדינת ישראל היא מובילה עולמית ביצירת פתרונות טכנולוגיים חדשניים, והמגזר הציבורי יכול גם הוא להפוך למודל של חדשנות".

הממונה על התקשוב הממשלתי, כרמלה אבנר, שמסיימת בימים אלה את תפקידה, הוסיפה כי "ממשלות מבינות שעליהן להצטרף לעידן החדש ולהתאים עצמן לשינויים. הטכנולוגיה היא הדרך לספק שירותים יעילים בעולם בו המשאבים מצטמצמים ביחס לצרכים. דיאלוג עם חברות גלובליות שונות תורם למינוף יכולות הממשלה ואגף התקשוב ישמח לקדם הסכמים מסוג זה עם חברות נוספות".