"היעדר אלטרנטיבות סולידיות ימשיכו לתמוך בשוק המניות"

כלכלני בנק לאומי: רמת המחירים בשוק המקומי גבוהה מהממוצע ב-13 השנים האחרונות ומניות רבות נסחרות ברמת מחירים המשקפת את ערכן הכלכלי המלא

"אנו מעריכים כי היעדר אלטרנטיבות השקעה סולידיות ימשיכו לתמוך בשוק המניות העולמי ולכן גם בשוק המקומי. עם זאת, רמת המחירים בשוק המקומי גבוהה מהממוצע ב-13 השנים האחרונות ומניות רבות נסחרות ברמת מחירים המשקפת את ערכן הכלכלי המלא. לפיכך, הפוטנציאל להמשך עליות שערים טמון במהלכי התייעלות של החברות, בעלייה נוספת בתיאבון לסיכון של המשקיעים, ובהתממשות הצפי לצמיחה בסקטור העסקי בישראל". כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

בנוגע לשוק האג"ח, בלאומי מעריכים כי התשואות בחלק הארוך של העקומים המרכזיים בחו"ל, וכפועל יוצא מכך גם בשוק המקומי, צפויות להמשיך ולעלות בטווח הזמן הבינוני (לאורך השנתיים-שלוש הקרובות), וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלת ארה"ב (ובמידה מסויימת גם בכלכלת אירופה). "מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן)".

בלאומי ממליצים על חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר, על ידי אחזקה מאוזנת בין האפיק השקלי לצמוד. "אנו ממליצים על החזקה נמוכה של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בדירוגים נמוכים (רמת סיכון גבוהה) ומח"מ קצר/בינוני".

עליית התשואות בחלק הבינוני של העקום, והערכה שמעתה מגמת העלייה בתשואות לא תהיה מהירה, תומכת בהסטת חלק מההחזקה באפיק לאגרות במח"מ בינוני תוך הקטנה מסוימת ברמת הסיכון.

בנוגע לשוק הקונצרני ממשיכים כלכלני לאומי להדגיש כי רמת המרווחים באפיק הקונצרני בישראל נמוכה ואינה משקפת באופן מספק את הסיכון. לכן "יש להחזיק חשיפה נמוכה לאפיק, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים ובעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים)".

בלאומי ממליצים על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי בחו"ל, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני. "יחד עם זאת, הסיכון באפיק המנייתי עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות".