תערוכת CES: שולחן מגע, מברשת שיניים חכמה ואוזניות לשינה

תערוכת האלקטרוניקה הבידורית תיפתח ביום שלישי הקרוב בלאס וגאס ■ אתמול באירוע המקדים חשפו יצרניות קטנות יותר את הגאדג'טים החדשים שלהן

תערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES תיפתח ביום שלישי הקרוב בלאס וגאס, כאשר 150 אלף מבקרים צפויים להגיע אליה. "גלובס" ידווח מהאירועים החשובים במהלך שבוע זה. כבר אתמול (א') התקיים אירוע מקדים לתערוכה, בו חשפו יצרניות קטנות יותר את הגאדג'טים החדשים שלהן, כאשר היום (ב') ענקיות הטכנולוגיה כמו סמסונג, סוני ו-LG יערכו את מסיבות העיתונאים להשקת המכשירים שלהן.

מברשת השיניים הפכה כבר ממזמן לחשמלית, אבל חובבי ניקיון כנראה השתוקקו ליותר מידע על הרגלי הניקיון שלהם. חברת Kolibree פיתחה את מברשת השיניים החשמלית המגיעה עם בלוטות', המעבירה מידע אל אפליקציה הנמצאת בסמארטפון. כך שניתן לדעת מה היה זמן הצחצוח האחרון ועוד נתונים שונים כמו האם הצחוח היה מספיק טוב?

בהמשך לטרנד הבריאותי שמציף בשנים האחרונות את עולם הטכנולוגיה, חברת Withings השיקה את המנורה החכמה - Aura. המנורה הזו באה לתת למשתמש חווייה שינה טובה, כאשר בעזרת משטח חיישנים אותו מכניסים מתחת לסדין אפשר לקבל נתונים רבים על איכות השינה. למשל, תזוזות, קצב נשימה ודופק, רעש סביבתי, טמפרטורת החדר ורמת האור. כל המידע הזה נאסף בשביל לדעת מתי להעיר את האדם ולספק לו תאורה מתאימה ומוזיקה מרגיעה. כמו כן, המנורה והסאונד מתאימים את עצמם כאשר המשתמש הולך לישון.

חברת AcousticSheep הציגה אוזניות מיוחדות המתאימות לשינה. המוצר בשם SleepPhones כולל אוזניות דקות במיוחד המשולבות בתוך רצועת בד אותה לובשים על המצח, כך שהאוזניות יושבות על האוזניים ללא הפרעה כאשר מניחים את הראש על הכרית. הערכה כוללת כבל המתחבר לנגן מוזיקה. כך ניתן להקשיב למוזיקה ללא הפרעה לסביבה או כאשר בן או בת הזוג נוחרים.

שעוני ספורט או בריאות הם טרנד מוכר. חברת Wellograph הציגה שעון על שמה היודע לנטר פעילות גופנית וכולל בתוכו חיישן לחיווי על דופק, ללא רצועה אותה צריכים ללבוש על החזה. השעון יכול לשמש גם לריצה, אבל הוא מתאים לשימוש בכל שעות היום. הוא מציע ספירת צעדים או מידע על הזמן בו המשתמש ישב. לאחר זמן מסוים בו האדם יושב, השעון יציג לו מידע באופן אוטומטי על כך שהוא שנח קצת יותר מדי זמן. המעבר לספירת צעדים לאחר ישיבה נעשה באופן אוטומטי ללא לחיצה על כפתור מסוים.

חובבי השיזוף שלא יודעים מתי להפסיק להיות חשופים לשמש יתענינו בצמיד June של חברת Netatmo. מדובר בצמיד שפונה לקהל הנשי היודע למדוד את זמן החשיפה לשמש ולתת חיווי באמצעות תקשורת לאפליקציה, מתי צריך למרוח קרם הגנה ובכך להימנע מפגיעה בעור. בנוסף, האפליקציה נותנת עצות על סמך השימוש האישי של המשתמש.

חברת לנובו הציגה את הטאבלט הענקי שלה האמור לשבת על שולחן ולאפשר לשני אנשים לתקשר איתו. דגם ה-Beacon הוא בעצם גרסה המזכירה את השולחן מגע של סמסונג פיקסל סנס, מדובר על טאבלט גדול מאוד המאפשר להעביר באופן אלחוטי ובצורה מהירה תמונות מהסמארטפון, להציג אותם לאנשים היושבים ליד המוצר ולשחק כל מיני משחקים.