השיחה: ראובן ושי אגסי מבלים עם הגיקים

איזו עצה נתן שי אגסי ליזמים בטקס לבחירת המצטיינים ב-GeekAwards? ■ את מי אירח יונה פוגל בבית הזיקוק של פז באשדוד? ■ ומי מחא כפיים למשה כחלון?

מורן בר, מנכ"ל בלוג הטכנולוגיה Geektime, בשיתוף עם Nexter, אתר הטכנולוגיה מבית mako, אירח אמש (ב') במתחם "נע לגעת" ביפו, סטארטאפיסטים, יזמים ומשקיעים מתחום ההיי-טק לטקס בחירת מצטייני השנה GeekAwards. את האירוע פתח שי אגסי, שהציע ליזמים "לא לוותר על השאלה שלהם" - השאלה המהותית שהם יכולים להציע לה פתרון, וסיפר כי הוא עדיין לא ויתר על השאלה שלו.

זוהר גילון וטל ברנוח / צילום: אביב חופי
 זוהר גילון וטל ברנוח / צילום: אביב חופי

זוהר גילון וטל ברנוח

קרן אלעזרי / צילום: אביב חופי
 קרן אלעזרי / צילום: אביב חופי

קרן אלעזרי

במסגרת הטקס שביקש לסכם את המתרחש בתחום הסטארטאפים והאקזיטים בשנה החולפת, קטפה חברת waze, באופן לא מפתיע, 3 פרסים ראשונים: פרס "הסטארט-אפ הטוב ביותר בתחום הסלולר", פרס "הסטארט-אפ הטוב ביותר" ופרס "האקזיט המוצלח ביותר לשנת 2013". את החברה ייצג פג' שמואלביץ', המכהן כסמנכ"ל קהילות ותפעול. יואב שלוש, נשיא סאיטקס לשעבר ושותף מנהל בקרן אביב היום, ריגש בדבריו כשסיפר על אפי ארזי ז"ל. המוזמנים נהנו מסושי לצד פלאפל ומינגלינג פורה. הרגישו "סטארט-אפ ניישן": ראובן אגסי, זוהר גילון, טל ברנוח, אבישי אברהמי, ההאקרית קרן אלעזרי, תומר דביר, מודי רוזן, ירון קרני ורבים נוספים.

נפתלי ובר-דוד חוגגים

שחר בר-דוד, מנכ"ל ומייסד שרוטונים, חברת התוכן באנימציה הנצפית ביותר ביוטיוב ישראל, עם יותר מ-100 מיליון צפיות במצטבר, ערך אמש מסיבת יום הולדת רבת משתתפים. החברה של בר-דוד מספקת שירותים לחברות הגדולות במשק ועם לקוחותיה נמנות: בזק, טבע, שטראוס, פלאפון, אסם, חברת החדשות של ערוץ 2, חברות הכבלים הוט ו-yes, ערוץ 10 וכו'.

שחר בר דוד ואבי גבאי / צילום: אביב חופי
 שחר בר דוד ואבי גבאי / צילום: אביב חופי

שחר בר-דוד ואבי גבאי

את יום הולדתו ה-31 בחר בר-דוד לחגוג במועדון "דרים" בלונדון מיניסטור בתל-אביב, שם אירח חברים, שותפים וקולגות שהגיעו להרים כוסית לחייו ולאחל מזל טוב. נצפו: אבי גבאי; גיל ונטלי סבן; דן נפתלי, מבעלי המועדון; יפתח קרז'נר, בנו של עופר קרז'נר; אדם שוב; שי אביטל ונוספים.

פוגל וחברי הוועדה

יונה פוגל, מנכ"ל קבוצת פז, אירח בראשית השבוע את חברי ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, בבית הזיקוק של פז באשדוד. הסיור נערך לקראת דיוני הוועדה בהצעת חוק משק הדלק, שנועדה להסדיר את הפעילות בענף. ברוורמן אמר כי בכוונתו לפעול לקידום הצעת החוק בוועדה, כדי להבטיח מחירים נאותים לצרכן. פוגל סקר את משק האנרגיה בישראל.

אבישי ברוורמן / צילום: אבי רוקח
 אבישי ברוורמן / צילום: אבי רוקח

אבישי ברוורמן ויונה פוגל

בתום הסקירה קיבלו חברי הוועדה קסדות ועלו למיניבוס שהסיע אותם לסיור במתקנים, בהם מתקן קליטת הגז של נובל אנרג'י, מתקני ניפוק הדלקים, מאגרי האחסון, מרכז השליטה והבקרה ועוד. פוגל אמר כי 60% ממחירו של ליטר בנזין לנהגים מקורו במסים וקרא לוועדת הכלכלה לבחון מחדש את המסים המועמסים על מחיר הדלק לצרכן.

כפיים לכחלון

כמה ימים לאחר הסקר המחמיא של חדשות ערוץ 2 שלפיו מפלגה בראשות שר התקשורת לשעבר, משה כחלון, עשויה לגרוף בבחירות 10 מנדטים, הופיע אתמול כחלון, יו"ר המרכז לרפורמות ומנהיגות במכללה האקדמית נתניה, בכנס סיכום שנת הנדל"ן 2013 והתחזית בתחום ל-2014. השר לשעבר תקף בחריפות את טיפול הממשלה במשבר הדיור וזכה למחיאות כפיים סוערות מהמשתתפים.

שרגא בירן, משה כחלון ולוי יצחק / צילום: תמיר ברגיג
 שרגא בירן, משה כחלון ולוי יצחק / צילום: תמיר ברגיג

שרגא בירן, משה כחלון ולוי יצחק

את הכנס יזם בי"ס לנדל"ן של המכללה האקדמית נתניה, בראשות דיקן ביה"ס, פרופ' אהרון נמדר, ולקחו בו חלק גם לוי יצחק; עו"ד שרגא בירן; פרופ' סיני דויטש, משנה לנשיא המכללה האקדמית נתניה; עו"ד חיים מסילתי, מ"מ יו"ר לשכת שמאי המקרקעין; ד"ר עמיחי קרנר, סגן דיקן ביה"ס לנדל"ן; עו"ד אמיל בן עטר, ממשרד נמדר בן עטר ושות'; גיא פרג, יו"ר אספן גרופ; אילן גיפמן, מנכ"ל אספן גרופ; רוני כהן, מנכ"ל שחקים; איילת רוסק, מנהלת סקטור הנדל"ן בבנק ירושלים; ועוד.

חם בווגאס

גל הקור העז ברחבי צפון מזרח ארה"ב לא מנע מכ-150 אלף מבקרים לנסוע מערבה ודרומה לעיר ההימורים לאס וגאס, כדי להשתתף בתערוכה השנתית של CES - התערוכה הגדולה בעולם לאלקטרוניקה צרכנית הנערכת שם השבוע. על-פי הערכות, מבקרים ומציגים בתערוכה כ-3,000 ישראלים. קרוב ל-50 חברות ישראליות מציגות בתערוכה פיתוחים חדשים, ובכלל זה קומיגו של היזם דב מורן, שצפוי להציג השבוע את הדור החדש של הטלוויזיה האינטראקטיבית, trig-N, שמציגה את פיתוחיה החדשים לשילוב מסכי מגע ועטים לכתיבה על מסכים ועוד.

תשומת לב רבה צפויה לתפוס שם המנכ"לית של יאהו, מריסה מאייר, שמובילה את החברה בבטחה חזרה אל קדמת הבמה של חברות האינטרנט העולמיות. לצדה ינאמו בוועידה ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו, קאזו היראי, מנכ"ל סוני, ועוד רבים. את הוועידה פתח גארי שפירו, מנכ"ל ונשיא איגוד תעשיות האלקטרוניקה העולמית, שסיפר כיצד הטכנולוגיה נכנסת לתחומים חדשים ומסקרנים. בין הישראלים שעשו דרכם עד ווגאס: מולי אדן, נשיא אינטל ישראל; דן ענבר, מנכ"ל N-trig; אורי סגל, מנכ"ל i-Apps; רז דרבי, מנכ"ל חברת מפעיל - יבואנית טושיבה בישראל; ומנכ"לים רבים נוספים.