קבוצת סמלת: עליות נאות במכירות בכל המותגים ב-2013

הבולטת ביותר בעליות היא סובארו שנרכשה לפני כחצי שנה ע"י סמלת עם עלייה של 40% משנת 2012 - 700 מכוניות יותר מהשנה הקודמת ■ לנצ'יה חטפה מכה אנושה עם ירידה של 90% במכירות

קבוצת סמלת, יבואנית פיאט, סובארו ואלפא רומיאו לישראל הציגה במסיבת עיתונאים במסעדת תל אביב יפו של השף חיים כהן את המספרים מאחורי שנת 2013. כמעט כל מותגי הקבוצה רשמו עליות נאות במכירות בכל המותגים.

האברט סיימה את השנה עם עלייה 45% במכירות כשהיא מוכרת כ-16 מכוניות יותר מב-2012. הבולטת ביותר בעליות היא סובארו שנרכשה לפני כחצי שנה ע"י סמלת עם עלייה של 40% משנת 2012 ובתרגום למספר מכוניות אנו מדברים על עלייה של 700 מכוניות יותר מהשנה הקודמת.

מי שחוטפת מכה אנושה היא לנצ'יה עם ירידה של 90% במכירות כשהיא סובלת ממספר דגמים דל ביותר. אם בשנת 2012 נמכרו 155 מכוניות בשנת 2013 נמכרו רק 17 מכוניות נתון שממקם אותה בתחתית הטבלה.

לפני חודשיים נחתה בישראל הפיאט 500 אל שנחשבת משפחתית עם 5 מקומות ישיבה, חלל פנימי ותא מטען גדולים, גם כן, ה-500 אל מהווה את יריית הפתיחה למגוון מכוניות גדול של המותג האיטלקי שתגענה לכאן בשנתיים הקרובות. אחת המכוניות המסקרנות היא הפיאט לינאה שכרגע קיימת רק בגירסת דיזל באירופה דבר שהופך אותה ללא אטרקטיבית לשוק הישראלי אך בעתיד מבטחים בסמלת כי נראה שתי גרסאות בנזין בישראל.

גם סמלת כמו יבואנים רבים סובלים בשנים האחרונות ממיסוי גבוהה על רכבי הדיזל. המס הירוק שנכנס לתוקף בתחילת השנה עלול להכחיד לחלוטין את הסגמנט הזה לציבור הפרטי.
סינק דיזל

עושה רושם שמחירו של הדולר הצונח לא עומד להשפיע בטווח הקצר על מחירי מכוניות הקבוצה וזאת בניגוד להוזלה עליה הכריזה אתמול חברת מאיר יבואנית הונדה וולוו לישראל.

בשבוע החולף רכשה פיאט העולמית את השליטה בקרייזלר, המהלך הזה יאפשר ליצרנית להשתמש בפלטפורמות הקיימות של קרייזלר ובכך להרחיב את מגוון הדגמים שלה מבלי להתאמץ יתר על המידה. ובסמלת מאמינים שהמהלך הזה יחד עם עוד כמה הפתעות שהם מתכנננים השנה יזניק אותם למעלה.