סיכום תערוכת CES: כשטכנולוגיה ולייף סטייל נפגשים

תערוכת האלקטרוניקה הבידורית הוכיחה רשמית שצמידי הבריאות הם הדבר הבא בעולם הגאדג'טים הבריאותיים ■ לא רק פרק כף היד שלנו יהפוך לחכם יותר, גאדג'טים שונים ינסו להציע לנו רובד נוסף

תערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES תינעל היום (ו') בלאס וגאס עם 3,200 מציגים וכ-150 אלף מבקרים שהשתוקקו לשים את ידם על הגאדג'טים הכי חדשים בתעשייה.

בתחום האלקטרוניקה הביקורית, התערוכה לא הנפיקה השנה בשורות מהפכניות. כפי שדיווחנו כאן מוקדם יותר השבוע, דגש רב הושם על מסכי טלוויזיה עם טכנולוגיית 4K החדישה, המספקת רזולוציה גבוהה פי 4 מזו של HD, ומסכים קעורים החלו להופיע בטלוויזיות ובסמארטפונים. מלבד כמות עצומה של נרתיקי טלפונים, אוזניות ומטענים ניידים לסלולריים, אפשר היה לראות בתערוכה מספר רב של מבקרים המסתובבים עם המשקפיים החדשניות Glass של גוגל. מי שחשב שאנשים המסתובבים עם אוזניית בלוטות' נראים מוזר, גילה שאנשים שמסתובבים עם גוגל גלאס נראים כמעט כמו חייזרים.

אחת המגמות המסתמנות ב-CES היא צמידי הבריאות. מדובר באחד הטרנדים החמים בעולם הגאדג'טים הבריאותיים. יצרניות האלקטרוניקה מעכבות, או לפחות מוותרות זמנית, על השעונים החכמים, ובמקום זה דוחפות מוצר שאמור להיות יותר זול, לא תופס הרבה מקום על פרק כף היד ומציע יתרונות שונים, שמתאימים לחיבור עם הטרנדים הבריאותיים.

גארמין: צמיד עמיד במים

אחרי השקות של צמידי בריאות בשנת 2013 של החברות FitBit, ג'ובון ופולאר, מצטרפות עכשיו לחגיגה מספר יצרניות גדולות, בינהן חברת גארמין שהכריזה על הדגם הראשון שלה בקטגוריה - VivoFit. גארמין, המוכרת מעולם מכשירי הניווט ושעוני הדופק לספורטאים, הבינה שהיא לא יכולה להחמיץ את הטרנד של צמידי הבריאות המתאימים לאנשים שעושים פחות פעילות גופנית בחיי היומיום שלהם. מדובר בצמידים שאמורים לעודד הליכה ובכך לגרום לשיפור הכושר. בגארמין מנסים לשלב במוצר גם תכונות המתאימות הן לאנשים שאינם חובבי ספורט גדולים וגם לכאלו שריצה היא חלק מהשגרה שלהם.

ה-VivoFit מציע למשתמשים יעדי הליכה יומיים, תזכורות יומיות לפעילות, מד צעדים, מד שריפת קלוריות, הצבת יעדים אישיים ומעקב אחר העמידה בהם, אפשרות חיבור לרצועת דופק, מעקב אחר תזונה ומשקל וגם ניטור איכות השינה.

ל-VivoFit יש גם מסך המציג חיווי על השעה, מדידת צעדים, קלוריות ומרחק. הצמיד כולל סוללה פנימית המסוגלת להחזיק לדברי גארמין כשנת שימוש. הצמיד עמיד במים. המוצר יתחיל להימכר בישראל על-ידי חברת רונלייט לצד ההשקה בעולם בחודש פברואר הקרוב.

צמיד LG: מתממשק לטלוויזיה

גם LG הודיעה שהיא מצטרפת לטרנד צמידי הבריאות כאשר הציגה את ה-Lifeband Touch. צמיד המגע כולל לוח תצוגה-מגע המציג את השעה, שיחות נכנסות, מסרונים ובקרת מוזיקה בעזרת חיבור אלחוטי לסמארטפון. מעבר לזה, הצמיד מציג חיווי על מספר צעדים, מרחק, מהירות וקלוריות שנצרכו. הצמיד גם יודע להתממשק עם הטלוויזיות החכמות של LG ולהציע אימוני כושר באמצעות אפליקציה על המסך הגדול. צמיד הבריאות יושק תחילה בארה"ב בחציון הראשון של השנה.

סוני: כל המידע, ויותר מזה

גם בסוני לא מוותרים על קטגוריית צמידי הבריאות, לאחר שהשיקו בשנה זו גם שעון חכם בשם סמארט וואץ' 2. הדגם של סוני - SmartBand - שיגיע לחנויות בתקופת האביב נותן חיווי על המידע שהוא אוסף באמצעות אפליקציה שתותקן בסמארטפון. המידע כמובן כולל ספירת צעדים, ריצה, קלוריות וזמן שינה, אבל הוא מציע הרבה מעבר לזה, מכיוון שסוני רוצה להפוך את האפליקציה שלה LifeBlog לכזו האוספת מידע רב על חייו של המשתמש, כמו איפה המשתמש צילם תמונות מהסמארטפון, זמן רכיבה על אופניים, נסיעה באוטו ואפילו באוטובוס.

Wellograph: כמה ישבת?

חברת Wellograph הציגה שעון על שמה היודע לנטר פעילות גופנית וכולל בתוכו חיישן לחיווי על דופק, ללא רצועה אותה צריכים ללבוש על החזה. השעון יכול לשמש גם לריצה, אבל הוא מתאים לשימוש בכל שעות היום. הוא מציע ספירת צעדים או מידע על הזמן בו המשתמש ישב. לאחר זמן מסוים שבו האדם יושב, השעון יציג לו מידע באופן אוטומטי על כך שהוא שנח קצת יותר מדי זמן. המעבר לספירת צעדים לאחר ישיבה נעשה באופן אוטומטי ללא לחיצה על כפתור מסוים.

4 מוצרי לייף סטייל נוספים שלא בטוח שתצטרכו

1. מברשת שיניים חכמה

מברשת השיניים הפכה כבר ממזמן לחשמלית, אבל חובבי ניקיון כנראה השתוקקו ליותר מידע על הרגלי הניקיון שלהם. חברת Kolibree פיתחה את מברשת השיניים החשמלית המגיעה עם בלוטות', המעבירה מידע אל אפליקציה הנמצאת בסמארטפון. כך שניתן לדעת מה היה זמן הצחצוח האחרון ועוד נתונים שונים כמו האם הצחוח היה מספיק טוב?

2. מנורה למדידת השינה

בהמשך לטרנד הבריאותי שמציף בשנים האחרונות את עולם הטכנולוגיה, חברת Withings השיקה את המנורה החכמה Aura. המנורה באה לתת למשתמש חוויית שינה טובה, כאשר בעזרת משטח חיישנים אותו מכניסים מתחת לסדין אפשר לקבל נתונים רבים על איכות השינה. למשל, תזוזות, קצב נשימה ודופק, רעש סביבתי, טמפרטורת החדר ורמת האור. כל המידע הזה נאסף בשביל לדעת מתי להעיר את האדם ולספק לו תאורה מתאימה ומוזיקה מרגיעה. כמו כן, המנורה והסאונד מתאימים את עצמם כאשר המשתמש הולך לישון.

3. אוזניות: מוזיקה לעת לילה

חברת AcousticSheep הציגה אוזניות מיוחדות המתאימות לשינה. המוצר בשם SleepPhones כולל אוזניות דקות במיוחד המשולבות בתוך רצועת בד אותה לובשים על המצח, כך שהאוזניות יושבות על האוזניים ללא הפרעה כאשר מניחים את הראש על הכרית. הערכה כוללת כבל המתחבר לנגן מוזיקה. כך ניתן להקשיב למוזיקה ללא הפרעה לסביבה או כאשר בן או בת הזוג נוחרים.

4. שיזוף: שלא תישרפו

חובבי השיזוף שלא יודעים מתי להפסיק להיות חשופים לשמש יתעניינו בצמיד June של חברת Netatmo. מדובר בצמיד שפונה לקהל הנשי היודע למדוד את זמן החשיפה לשמש ולתת חיווי באמצעות תקשורת לאפליקציה, מתי צריך למרוח קרם הגנה ובכך להימנע מפגיעה בעור. בנוסף, האפליקציה נותנת עצות על סמך השימוש האישי של המשתמש.