ההסתדרות: השגנו יציגות ב-AIG בתוך כ-24 שעות

כיממה לאחר שנחשף ב"גלובס" על הקמת ועד עובדים ב-AIG, ההסתדרות הודיעה להנהלת החברה כי למעלה ממחצית מ-900 עובדי AIG כבר הצטרפו להסתדרות וכי היא הארגון היציג של העובדים

כיממה לאחר שנחשף ב"גלובס" כי עובדי חברת הביטוח AIG הקימו ועד עובדים במטרה להתאגד בהסתדרות, היום הכריז הארגון כי הושגו החתימות הדרושות וכי ההסתדרות היא הארגון היציג של עובדי AIG.

לדברי מנכ"לית האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, עו"ד חניטל סוויסה, למעלה ממחצית מ-900 עובדי AIG כבר הצטרפו להסתדרות ב-24 השעות האחרונות וכי מונה ועד פעולה בחברה. עו"ד סוויסה פנתה לשי פלדמן, מנכ"ל AIG, וקראה לו להכיר בהתארגנות העובדים בהסתדרות ולפתוח במו"מ להסדרת תנאי העסקת העובדים במסגרת הסכם קיבוצי.

אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אמר היום, כי "תנופת ההתאגדות מייצרת שינוי חברתי ואני מברך על כך שגם עובדי AIG התאגדו בהסתדרות".

יו"ר ועד הפעולה של העובדים בחברת AIG, תומר מלול: "אני מברך את כל העובדים על ההיענות ועל ההתלכדות סביב המטרה. בחרנו להתאגד כי בשנה האחרונה החברה בישראל נרכשה על ידי חברת AIG העולמית. מהלך זה הגביר את החשש מפני זעזועים ושינויים. העבודה שלנו חשובה לנו ולכן כולי תקווה שנמצא את הנתיב המשותף עם ההנהלה אשר יאפשר לשמור על ביטחונם התעסוקתי של העובדים ויחזק את החברה".

אתמול נחשף ב"גלובס" כי ועד הפעולה תכנן את מהלך ההתאגדות כמו מבצע צבאי, באמצעות עשרות פעילים שהחתימו את העובדים באמצעות טפסים ורישום דיגיטלי, שנעשה בין היתר באמצעות משלוח מסרונים. גורם שמעורב בהתארגנות סיפר על "חבורה כריזמטית מאוד" של עובדים ועל קצב מהיר במיוחד של החתמות.

מחברת AIG נמסר כי: "AIG רואה בעובדי החברה את הנכס המרכזי שלה, שעליו מתבסס יתרון האיכות שלה בשוק שבו היא פועלת. הנהלת החברה מכבדת את זכות ההתארגנות, ומברכת על כל דיאלוג פורה שיתקיים עם עובדיה".