תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

תן לי 3 חדרים ושנה את מיקום המקלחת: דירה בהזמנה אישית

עבדתם קשה, הצלחתם לחסוך עכשיו הגיע הזמן למצוא מקום שתוכלו לקרוא לו בית ■ ישבנו עם מומחים כדי להבין איך הופכים דירה לבית חלומות, ומצאנו כמה פרויקטים עירוניים חדשים שמאפשרים להגשים את הפנטזיה הזו במחיר סביר

ניהול, שיפוץ / צלם: thinkstock
ניהול, שיפוץ / צלם: thinkstock

*** הכתבה בשיתוף "אנטוקולסקי שטרוק", והוכנה בסיוע גורו, אתר חיפוש הדירות החדשות המוביל ברשת.

פעם זה היה פשוט. דירה הייתה נבנת ונמכרת בדיוק כפי שתוכננה, וניתן היה לבצע בה שינויים קוסמטיים בלבד. אפשר היה להחליף אמבטיה, ארונות מטבח, או לצבוע אותה מחדש. כיום יותר ויותר יזמים של פרויקטים איכותיים מבינים שמכירת דירות עם גמישות תכנונית מושכת קהל מודרני שרוצה לעצב לפי דמיונו את חוויית המגורים שלו.

הטרנד החדש בשוק הדיור הוא דירות בתפירה אישית. רוכשים יכולים להביט על הדירה שהם קונים כמעטפת, כאשר את החלל הפתוח ניתן לתכנן באופן אישי בפשטות עם הקבלן וללא תשלום נוסף.

"הגמישות התכנונית מוגבלת אם לא חושבים עליה מראש" מסביר דן גינגיס, סמנכ"ל לקוחות בחברת שיווק הנדל"ן אלדר, את ההבדל בין תכנון סטנדרטי לגמישות בדירות חדשות. "היום, כשקבלן או יזם בונה דירה חדשה הוא לוקח בחשבון שהרוכשים ירצו לערוך בה שינויים. דירות יוקרה נמכרות יותר היום ברמת המעטפת ולמעשה הלקוח מבצע התאמות אחרי הרכישה לפי רצונותיו".

- מדוע אין אפשרות לגמישות תכנונית בכל פרויקט חדש, או אפילו בדירה ישנה?

"הבנייה בדירות ישנות לא לקחה בחשבון אפשרות לשינויים משמעותיים. הדירות תוכננו לסטדנרט מסוים שהיה נכון לאותה תקופה, ושם הוא גם נעצר , אומר גינגיס, הבסיס לכל שינוי פנימי של דירה, ישנה או חדשה, הוא המגבלות הבסיסיות אותן לא ניתן לשנות. הממ"ד, הקירות והעמודים התומכים הן בין המגבלות העיקריות. ככל שהם נמצאים באזור מרכזי יותר של הדירה, כך קשה יותר לערוך בה שינויים. אם הם ממוקמים קרוב יותר לקירות המעטפת, אפשר לבצע יותר התאמות בדירה".

- מה עוד עלול להקשות?

"את חדרי האמבטיה והשירותים למשל, ניתן להעביר לאזורים ללא חלונות, אך לא כך עם המטבח וחדר השינה. מגבלה נוספת היא התשתיות. את החשמל אפשר לחווט מחדש, אבל במקרה של תשתיות מים וביוב העניין מסובך יותר. פעמים רבות השינוי מוגבל במרחק לנקודת הביוב הקרובה ביותר", מציין גינגיס.

יצאנו לשטח ומצאנו 3 פרויקטים חדשים שנותנים דרור לשיגעונות התכנוניים שלנו. הראשון הוא "אנקטולסקי - שטרוק", פנינה קלאסית בצפון הישן של ת"א, 103 דירות בבניין בן 9 קומות המציע לכל רוכשי הדירות בו גמישות תכנונית ותפירה אדריכלית בהתאם לצרכיהם. ניתן גם להגדיל או להקטין את שטח הדירות כך שהפרויקט האינטימי הזה יכול לענות למגוון רחב של צרכים.

מיקום מרכזי וגמישות תכנונית מלאה בצפון הישן של תל אביב: לפרטים נוספים לחצו כאן >

יצאנו ממרכז תל אביב והגענו לנווה צדק, שם נתקלנו בפרויקט היוקרתי "וייט סיטי". הייחוד כאן הינו בנישה תכנונית של "חיבורי דירות". במילים אחרות: נדלקתם על הדירה השכנה? אם אף אחד עוד לא קנה אותה, אתם יכולים לצרף אותה לדירה שלכם.

מנווה צדק קפצנו צפונה לפרויקט LIFE במתחם המשתלה בצהלה. המתחם הענק כולל 452 דירות כאשר חברת גינדי בונה קרוב לחצי מהן, היחידות ייפרסו על 11 בנינים חלקם גבוהים (כ-8 קומות) וחלקם נמוכים (3-4) קומות. הדירות אמנם לא מאפשרות גמישות תכנונית רבה אך הפרויקט נמצא על אחת מעתודות הקרקע האחרונות באזור שקט ויוקרתי שעשוי למשוך משפחות צעירות רבות .

העתיד המאפשר את עיצוב דירת החלומות בתל אביב קורם עור וגידים. נראה לכם מוגזם? לא בטוח, כי אם כבר קונים דירה,עדיף שהיא תהיה בדיוק כמו שחלמתם.

מיקום מרכזי וגמישות תכנונית מלאה בצפון הישן של תל אביב: לפרטים נוספים לחצו כאן >