כ-2,000 בהפגנה מול בית אליהו; "עושה מעשה פשע"

עובדי מגדל, בצד מאות פעילים וחברי ועדים שונים במשק, צעדו מבניין ההסתדרות אל ביתו של אליהו בגן העיר בת"א וחסמו את אבן גבירול; מוחים על סירובו להכיר בהתארגנות

ההסתדרות הכללית מדווחת על כ-2,000 משתתפים בהפגנה הגדולה של עובדי חברת הביטוח מגדל שהתקיימה לאחר 13:00 בצהריים (ד') מול ביתו של היו"ר והבעלים של החברה, שלמה אליהו. העובדים מוחים על כך שאליהו ממשיך בסירובו להכיר בהתאגדות שלהם במסגרת ההסתדרות, למרות שחלפו מעל חודשיים מאז הכרזת היציגות של ההסתדרות ועל אף שמעל מחצית מהעובדים הצטרפו לארגון - יותר מהשיעור הדרוש בחוק (שליש) להכרה של המעסיק בהתארגנות ולפתיחה במו"מ להסכם קיבוצי.

על פי הסתדרות, מעל אלף עובדים בחברה כשלצידם מאות פעילים נוספים ובהם ועדי עובדים וחברים בתנועת דרור ישראל, צעדו מבניין ההסתדרות בת"א עד ביתו של אליהו במגדל גן העיר, תוך חסימה זמנית של רחוב אבן גבירול. בין הוועדים הבולטים שהשתתפו בהפגנה ניתן למנות את פלאפון, בזק, סונול, משרד הביטחון, משען, כלל ביטוח, סלקום, אלישרא, תדיראן, מכון התקנים, קק"ל, ויזה כאל, דואר ישראל, עיריית ת"א, רשות מקרקעי ישראל, טבע ועוד.

נזכיר כי למרות מספר צווי מניעה שהוציא בית הדין האזורי לעבודה בת"א שאסר על אליהו לפנות לעובדיו באופן ישיר או עקיף בעניין ההתאגדות, רק בסוף השבוע האחרון אליהו פנה שוב לעובדיו וקרא להם "לקיים בחירות" בשאלת ההתאגדות. בהסתדרות זעמו על מה שנראה כמו צפצוף על בית הדין לעבודה, ובארגון מאיימים לחדש את השביתה בה נקטו עובדי מגדל בשבוע שעבר.

חנוך ליבנה, יו"ר ועד הבנק הבינלאומי, אמר כי "למרות ששלמה אליהו גדל במגדל וצמח במקום עבודה מאורגן מתברר שהוא שכח את עברו והחליט להתעלם מזכויותיהם של עובדיו. אני מקווה שהוא יבין במהרה שהוא לא יצליח להכניע את ההתארגנות העובדים במגדל. העובדים אמרו בהפגנה זו את דברם".

רוני רז, יו"ר ועד עובדי כלל: "אני בטוח שעד סוף השנה כמעט כל עובדי ענף הביטוח יהיו מאוגדים - ואפשר להבין למה: שכרנו נשחק מיום ליום בעוד הכיסים של המנהלים למעלה רק תופחים. אני ועובדי "כלל" עומדים מאחוריכם ומחזקים את ידיכם".

איתמר אביטן, סגן יו"ר ועד עובדי פלאפון: "אליהו עושה מעשה פשע ועבריינות. הוא שולל את הזכויות של העובדים ומונע מהם להתאגד. אני שמח לראות כאן אלפי עובדים שהבינו כבר שעובדים מאוגדים הם עובדים מוגנים. אנחנו נמשיך לעמוד לצד עובדי מגדל ולחזק אותם לקראת מאבקם החשוב".