ועדת לנדס תמליץ להקים גוף חלופי במקביל לרשות השידור

מסתמן: הוועדה תמליץ להקים גוף חלופי - מעין מינהלת או רשות אלטרנטיבית - שיחל לפעול במקביל לרשות השידור ובבוא העת יחליף את הרשות הקיימת

ועדת לנדס, שמינה שר התקשורת לניסוח מתווה חדש לרשות השידור, לא צפויה להמליץ על סגירה מיידית של רשות השידור - ללא הקמה של חלופה.

ל"גלובס" נודע כי המתווה העולה מתוך דיוני הוועדה הוא שיוקם גוף חלופי - מעין מינהלת או רשות אלטרנטיבית - שיחל לפעול במקביל לרשות השידור ובבוא העת יחליף את הרשות הקיימת.

מדובר בהנחת יסוד ראשונית, אשר תתגבש לעיקרון סופי עד לסיום עבודת הוועדה - בסוף חודש פברואר השנה. על-פי ההערכה, אחת הסיבות לכך היא כדי לא לפגוע בעובדי רשות השידור.

ל"גלובס" נודע כי הוועדה בראשותו של רם לנדס, ואשר שותפים בה אנשי תקשורת כמו יאיר אלוני וקרני זיו, לא עוסקת בשאלות הקשורות למטרות רשות השידור, אלא בשאלות תפעוליות בסיסיות כמו צורת בחירה של ההנהלה ואופני העבודה והבחינה של המנהלים. כמו כן, מנסחת הוועדה את אופני חלוקת התקציבים בתחום התוכן. כן צפויים להיות מנוסחים נוהלי עבודה חדשים ברשות - שלא דומים להסכמים שהושגו ברפורמה.

הוועדה בוחנת, באמצעות חברת המחקר שנבחרה לייעץ לה בראשותו של רם בלניקוב, אילו אפשרויות רגולטוריות או חקיקתיות עומדות בפניה, על מנת להגשים את מטרותיה. ההנחה היא כי בסופו של דבר יהיה צורך בשינוי חקיקה.

היום (ה') תתכנס לראשונה ועדת המשנה לוועדת לנדס שתדון בגורל הטלוויזיה החינוכית. שר החינוך שי פירון מינה את שלושת החברים מטעמו לוועדה - מירי נבון, אשת משרד החינוך; ואנשי התקשרות שמוליק שם טוב, לשעבר מנכ"ל הרשות השנייה; ומשה שלונסקי, מפקד גלי צה"ל בדימוס. אלה יצטרפו לשלושה מחברי ועדת לנדס - היו"ר, רם לנדס; נציג האוצר, יוני רגב; והיועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד.

ממשרד התקשורת נמסר כי "ועדת המשנה תגיש את המלצותיה עד לתום מועד עבודתה של ועדת לנדס בסוף חודש פברואר".