במחאה על האלימות: שעתיים שביתה בבתי-החולים הבוקר

ההסתדרות הרפואית משביתה הבוקר את המוסדות הרפואיים ברחבי הארץ למשך שעתיים - זאת במחאה על אירועי האלימות האחרונים נגד רופאים ■ בין השעות 08:00-10:00 יקיימו הרופאים אסיפות הסברה ויעניקו טיפולי חירום בלבד

עיצומים בעקבות תקיפות הרופאים: ההסתדרות הרפואית משביתה הבוקר (א') את בתי החולים ברחבי הארץ למשך שעתיים, בין השעות 08:00-10:00 - זאת במחאה על אירועי האלימות האחרונים נגד רופאים.

עד לשעה עשר בבוקר יקיימו הרופאים אסיפות הסברה בבתי החולים, ובשעות אלו יינתנו טיפולי חירום בלבד לחולים, כגון: שירותי דיאליזה דחופים, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים. אחד מאירועי האלימות שגרמו לצעדי המחאה אירע לפני כשבועיים, כאשר מטופלת דקרה את הרופאה שטיפלה בה במזרק. ביום רביעי האחרון תקפה מטופלת בשנות ה-60 לחייה אחות במיון של המרכז הרפואי אסף הרופא.

בהודעה מטעם ההסתדרות הרפואים נכתב: "לאחרונה התחיל גל מכוער של תקיפות נשנות וחוזרות של רופאות ורופאים על-ידי מטופלים או בני משפחותיהם. גל האלימות המזעזע והמבייש נמשך והציבור ברובו שותק. אנו לא נשתוק".

"זה אבסורד שאנו, ציבור הרופאות והרופאים בישראל, נשבענו לשמור על חיי אדם ולטפל בכל מי שזקוק לסיוע רפואי ואילו חיינו הופכים הפקר", אמר יו"ר הסתדרות הרופאים, ד"ר ליאוניד אידלמן. "רופא שמפחד ממטופל שלו חדל לתפקד". לדבריו, אין כוונה של הרופאים לפגוע בציבור החולים, אבל ברצונם להעיר את הציבור ולגייסו למאבק בנגע האלימות במערכת הבריאות.

אידלמן קרא לממשלה ולמעסיקים לשפר את ההגנה על הצוות הרפואי. הוא התריע כי אם לא תאושר בדחיפות התוכנית הלאומית למיגור תופעת האלימות, שגובשה באוגוסט האחרון, יישקלו עיצומים ושביתות נוספות בבתי החולים.