אחות שנחתכה בניתוח מילה של נשא איידס תובעת את ביה"ח

לדבריה, למרות שאין לה הסמכה לשמש כאחות חדר ניתוח, היא נדרשה לשמש כאסיסטנטית למנתח במהלך ניתוח ברית מילה לתושב חוץ בביה"ח אסותא

אחות שנפצעה במהלך ניתוח פרטי והיה חשש כי נדבקה בנגיף ה-HIV (איידס), הגישה תביעת פיצויים ביותר מ-2.5 מיליון שקל נגד בית-חולים אסותא ראשון-לציון, הרופא מנתח ומשרד הבריאות.

לדברי האחות, לאור חשש זה היא נאלצה לקבל מיידית טיפול תרופתי מונע, אלא שהטיפול גרם לה לתופעות לוואי קשות וכן למפרצת מוחית, שהביאה לנכותה ולאובדן כושר העבודה שלה.

האחות טוענת, באמצעות עו"ד ענת קאופמן, כי הניתוח התנהל באופן בלתי תקין, וכי תנאי העבודה בחדר הניתוח היו בלתי סבירים ובלתי ראויים.

לטענתה, היא הוצבה בתפקיד "אחות רחוצה" (אחות חדר ניתוח צמודה לרופא), למרות שאין לה הסמכה לכך, שימשה במקביל גם כאסיסטנטית למנתח, והניתוח התקיים בתת-תנאים ובהיעדר כוח-אדם. שרשרת דברים זו, לדבריה, גרמה לניתוח להתנהל שלא כראוי, וזה מה שהוביל לפגיעתה תוך כדי עבודה.

לדבריה, במהלך הניתוח היא התבקשה לבצע פעולות שונות, לרבות הגשת מכשור סטרילי לרופא, להחזיק איברים ורקמות של המנותח, לנגב את הפצע המדמם, לחתוך תפרים וכו'.

במהלך הניתוח, נטען, נאלץ המנתח להניח בעצמו את סכין החיתוך המגואל בדמו של המנותח על מגש הציוד, ובאחת מהפעמים שעשה כן הוא גרם לחתך באצבע של האחות ולדימום. האחות עברה חיטוי לפצע, הניחה כפפה כפולה ונאלצה להמשיך לעבוד, כי לא היה מי שיחליף אותה.

יום למחרת הניתוח התברר כי המנותח הינו נשא של נגיף ה-HIV, ולכן נאלצה האחות לקבל טיפול מונע. היא הופנתה מיד למיון בבית-החולים איכילוב, שם הוחל במתן טיפול תרופתי שבעקבותיו, לטענתה, לקתה האחות בתופעות לוואי שונות ובהמשך גם בדימום בשל מפרצת במוח. היא אושפזה ועברה בדחיפות צינתור בכלי דם מוחיים, אירוע שלאחריו סבלה מנכות.