הפועלים מעלה המלצה למניית טבע; סיטי מעלה מחיר היעד

בסיטי מעלים לטבע מחיר יעד ב-7% ל-50 דולר למניה, פרמיה של כ-16% על מחיר השוק ■ הפועלים מעלה את ההמלצה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר"

רוחות חדשות מנשבות ביחסים שבין טבע לשוק ההון. המניה התאוששה ועלתה בכ-21% מאז השפל שנרשם לאחר פיטורי המנכ"ל הקודם, ד"ר ג'רמי לוין, ובשוק ממתינים לתחילת כהונתו של ארז ויגודמן בתפקיד. בינתיים, המניה זוכה להעלאת המלצה מצד בנק הפועלים, ולהעלאת מחיר היעד בסיטי.

בנק הפועלים מעלה את ההמלצה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", ונוקב במחיר יעד של 48 דולר - 9.7% מעל מחיר השוק. בסיטי עולה מחיר היעד מ-47 דולר ל-50 דולר, 14.3% מעל מחיר השוק, וההמלצה נותרת "קנייה".

האנליסט ירון פרידמן מבנק הפועלים מזכיר את האתגרים הרבים שמולם ניצבת טבע, ובהם הנגיסה בנתח השוק של הקופקסון והחשש מתחרות גנרית לתרופה, פקיעת פטנטים של רוב המוצרים האינובטיביים של טבע, סביבה תחרותית בשוק הגנרי ו"אי השקט הניהולי".

עם זאת, לדבריו, "לאחרונה נראה כי האבנים מתחילות להסתדר לטבע. גורמי הסיכון אמנם שרירים וקיימים, אולם החלו מספר התפתחויות חיוביות שמשנות את הסתכלותנו על מניית החברה.

"אנו רואים במינוי ויגודמן צעד חיובי מאוד לטבע, שמסיים תקופת אי ודאות, מחזיר את השקט הניהולי ומביא ניסיון רב בניהול חברות הנמצאות במצבה המשברי של טבע", כותב פרידמן. הוא מוסיף שעל אף שעדיין קיים איום לתחרות גנרית לקופקסון ב-2014, להערכתו הסבירות לכך נמוכה. עם זאת, במודל שלו מתייחס פרידמן לתרחיש השלילי של תחרות גנרית כבר השנה, "אולם ההשפעה של בשורה שלילית לחברה על המניה צפויה להיות בעיקר פסיכולוגית", הוא מעריך.

"קשובה לרחשי המשקיעים"

התפתחויות חיוביות נוספות שפרידמן מציין הן העובדה שטבע ממשיכה לדבוק בתוכנית ההתייעלות, חשיפת צנרת מוצרי ה-NTE וחזרה לשוק המיזוגים והרכישות. כוונת החברה לצמצם את מספר הדירקטורים כדי לשפר את הממשל התאגידי מוגדרת על ידו כצעד שנועד להצביע על כך שהחברה קשובה לרחשי המשקיעים. עם זאת, הוא מוסיף אזהרה למשקיעים. "אנו עדיין סבורים שמדובר במניה מסוכנת להשקעה, נוכח האיומים הקיימים, אולם למשקיעים המוכנים ליטול על עצמם את הסיכון העודף, פוטנציאל האפסייד בטבע נראה כיום חיובי יותר", הוא כותב. את מחיר היעד מחשב פרידמן על בסיס מכפיל 10.5 לרווח החזוי לשנה הקרובה, נמוך מהממוצע בתעשייה (15), על מנת לשקף את הסיכונים.

במקביל, האנליסטית ליאב אברהם מסיטי כותבת שמניית טבע היא בעלת פרופיל הסיכוי-סיכון האטרקטיבי ביותר בתעשייה. היא מזכירה את החלטת ה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) בנוגע לקופקסון שניתן 3 פעמים בשבוע במינון כפול, כקטליזטור הבא למניה. ההחלטה תתקבל ככל הנראה מחר.

ההמלצות על טבע
 ההמלצות על טבע