אקזיט ב-24 מ' ש' לשמעון סופר, מממייסדי Plus500

ל"גלובס" נודע כי סופר פרש לאחרונה מהחברה, וכבר אינו עובד בה ■ סופר כבר שווה מעל 200 מ' ש' ■ החברה רשמה תשואה של 143% מאז ההנפקה

מניית Plus500 הישראלית, מפעילת זירת מסחר אינטרנטית שנסחרת בבורסת המשנה הבריטית (AIM), איבדה אתמול 8.7% מערכה, וזאת כשברקע לא הייתה הודעה רשמית כלשהי של החברה או התפתחות שלילית כלשהי. הבוקר, כך זה נראה, נודעה לפחות סיבה אחת לירידה חדה זו.

Plus500, המפעילה פלטפורמת מסחר מקוונת בחוזי הפרשים (CFD - Contracts for Difference) על מניות, סחורות, מדדים, מט"ח ותעודות סל, הודיעה הבוקר על שינוי החזקה מהותי של אחד מבעלי המניות הגדולים בה. מדיווח זה עולה כי שמעון סופר, אחד מששת מייסדי החברה, מכר 1.5 מיליון מניות דרך החברה הישראלית הפרטית BQ Sof - שדרכה הוא מחזיק במניות Plus500 - וירד להחזקה של 7.47% מההון.

המחיר שלפיו נמכרו המניות אינו מדווח, אך ניתן להעריך כי מדובר במחיר ממוצע של 2.7 פאונד למניה, וזה אומר שווי מכירה כולל של 4.1 מיליון ליש"ט (24 מיליון שקל). המכירה התבצעה אתמול, וזו אחת הסיבות לכך שמחזור המסחר במניה אתמול היה גבוה כמעט פי 30 מהמחזור הממוצע בה.

מניית Plus500, אחת ההנפקות המוצלחות של חברה ישראלית בשוק ההון הבריטי, נסחרת כרגע לפי מחיר של 2.8 פאונד, המשקף שווי חברה של 515 מיליון דולר, ותשואה של 143% על המחיר בהנפקה הראשונית, שבוצעה ביולי אשתקד. החברה צפויה לדווח על תוצאות כספיות חלקיות בגין פעילותה במחצית השנייה של 2013 בתאריך 19 בפברואר.

ככל הנראה, העיתוי שבו מוכר סופר חלק ממניותיו אינו מקרי. ל"גלובס" נודע כי סופר פרש מ-Plus500 לפני כמה חודשים, והוא כבר אינו עובד בה. לפיכך, מכירת המניות מהווה עבורו צעד שני בדרך להתנתקות שלו מהחברה, ולא נתפלא אם ימשיך לטפטף לשוק מניות נוספות שברשותו.

סופר (38), נתנייתי במקור שמכונה "מוני" בפיו חבריו, הוא בוגר תואר ראשון במדעי המחשב מהטכניון - המוסד האקדמי שבו פגש את יתר מייסדי Plus500. בתפקידו האחרון בחברה שימש כסמנכ"ל מו"פ לממשקי משתמש.

סופר, כאמור, הפך למיליונר צעיר הודות להצלחה של Plus500, החברה והמניה. להנפקה הגיע כשבאמתחתו 14.1% מהון החברה; בהנפקה מכר מניות תמורת 27 מיליון שקל; חלקו בדיבידנד שחילקה עד כה החברה עמד על 23 מיליון שקל; מכירת המניות לעיל הניבה לו 24 מיליון שקל, והמניות שנותרו בידיו (7.47% מההון) שוות "על הנייר" 139 מיליון שקל. כך, שווה סופר 213 מיליון שקל (ברוטו, לפני מס), והוא עדיין לא בן 40.