הכירו את הריינג'רובר החדש במחיר של 845 אלף שקל

הריינג'רובר ספורט החדש עולה כמו המשכנתא הממוצעת בישראל, אבל יוביל את בעליו המעושרים בכל שטח בנוחות, במרץ ובבידוד מעוררי קנאה

אחרי שנים רבות של תעייה במדבר (ובג'ונגלים של אפריקה), נראה שחברת לנדרובר הגיעה לבסוף אל הארץ המובטחת. אחרי שורה של השקות מוצלחות רשמה החברה בשנה שעברה זינוק של 13% במכירות ברחבי העולם בהובלת מותג היוקרה שלה ריינג'רובר. בארצות הברית לבדה זינקו מכירות ריינג'רובר אשתקד ב-56% וכיום זמני ההמתנה לחלק מהדגמים של החברה מתארכים על פני שלושה חודשים, למרות שהמפעל בבריטניה מפעיל שלוש משמרות ביום, חמישה ימים בשבוע.

הסיבה להצלחה נובעת משילוב מדויק בין שני הממדים שמרכיבים את עולמם של העשירים והמפורסמים: סטטוס/יוקרה מצד אחד, ותרבות פנאי/נופש מפותחת מאד מצד שני. זהו רכב שהמנהל המצליח בוול-סטריט או בסיטי של לונדון יכול להחנות כל יום בחניית המנהלים, ובסופי שבוע לנוע איתו בדרכים הרריות ומושלגות אל בית הקיט שלו בצפון ניו-יורק או לגרור איתו סוס מיוחס למרוץ בדרבי. אותו רכב, שמשמש את השייחים למסעות ציד מדבריים באיחוד האמירויות (שבהן ריינג'רובר הוא מותג מוביל), משמש ל"צייד" מסוג שונה לגמרי במועדוני הלילה הנוצצים של תל-אביב, כמה אלפי קילומטרים צפונה משם.

המצטרף החדש ביותר למשפחה המכובדת, הריינג'רובר ספורט החדש, משקף יותר טוב מכל דגמי החברה את השילוב הזה. יש משהו מעורר ייראה בשילוב בין ממדים אימתניים, חרטום היי-טק מלוטש ונוצץ שנמצא בגובה של משפחתית טיפוסית, חישוקי ענק, זנב נטוי, חלונות שחורים וכמובן הסמל הענק RANGE ROVER SPORT על הזנב, שבתרגום חופשי מאנגלית לעברית אומר "הרבה מאד כסף".

אולי זה שריד לעידן בו ישראל הייתה קולוניה בריטית - ואולי זה רק הדמיון שלנו - אבל בנסיעה על כבישי ישראל קיבלנו את הרושם, שהריינג'רובר ספורט מפלס את התנועה בכבישים כמו הכרכרה המפורסמת של המלכה-האם בבריטניה. בחניה עירונית, למשל, אנשים הקפידו להותיר מרווח של מטר וחצי מהחרטום ומהזנב של רכב ההדגמה.

באותה רוח, מהנדסי ריינג'רובר פירשו את הביטוי "מורם-מעם" בצורה ישירה ומיקמו את רצפת תא הנוסעים בגובה שמחייב ידיים שריריות לצורך הכניסה פנימה. לחלופין אפשר להתקין מדרגת צד או פשוט לאמץ את השיטה הבריטית מהתקופה הפיאודלית, כלומר לדרוך על גבם של המשרתים בעת הטיפוס לכרכרה. אם כבר, אז כבר. הפיצוי הוא תנוחת ישיבה גבוהה מאד שחולשת על סביבתה.

תא הנוסעים הוא בועה מבודדת ומרוכזת של חיים טובים שמלווה אותך לכל מקום בו תהיה. גימור העור והעץ מרהיב, כפי שניתן לצפות ממפעל בריטי עתיר עבודה ידנית, המושבים החשמליים מפנקים את חוליות הגב, מרווח הרגליים והכתפיים - יספקו כל רצון וצורך ואילו תא המטען הענק - שמתוכנן במקור לאכלס גם שורת מושבים שלישית - יכול לאכלס בקלות ערימה של מזוודות לואי ויטון.

מחייב ידיים שריריות

המושב האמצעי מאחור צר וקומפקטי ועלול לגרור תלונות אפילו מנער צעיר. מנגד, אם הנער ימשיך להתלונן, תמיד אפשר לשלוח אותו לפנימייה בשוויץ לחינוך מחדש. עמדת הפיקוד מתוכננת היטב ופשוטה להפעלה אינטואיטיבית למרות שפע הגדאג'טים ובידוד הרעשים אבסולוטי: כלומר, מה שצריך להישאר בחוץ (המציאות הישראלית, למשל), נשאר בחוץ.

הריינג'רובר ספורט מיובא לארץ עם שני מנועי דיזל ושני מנועי בנזין. רכב ההדגמה שלנו צויד במנוע הבנזין "הקטן" יותר, מה שאומר V6 בנפח 3 ליטר עם סופרצ'ארג'ר, 340 כוחות סוס ומומנט של 46 קג"מ. זהו מנוע חלק, שקט ומתורבת וגם כשנועצים בו דורבנות הוא מייצר דחף לינארי מאד, כראוי לאריסטוקרט בריטי. זה לא אומר שהוא עצל. למרות משקל של 2.14 טון הוא מסוגל להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-7.2 שניות ולצלוח עליות קשות מבלי להתאמץ. אחראית לכך לא במעט תיבת הילוכים מצוינת, שנשלטת בקלות על ידי ידית אלקטרונית נוסח ב.מ.וו. גם שיוט למרחקים על הכביש המהיר הוא עסק מרגיע מאד, אלא אם כן נוסעים כמובן במהירות הישראלית הטיפוסית. בנסיעה נמרצת אפשר לצפות לצריכת דלק של 7-8 קילומטרים לליטר ולרוקן די מהר את המכל, שעולה כמעט 700 שקל, אבל קרוב לוודאי שההוצאה מוכרת ממילא.

הריינג'רובר ספורט החדש חולק את שלדת האלומיניום המתוחכמת של הריינג'רובר "הגדול". זה אומר תחושת ניהוג מדויקת להפתיע ביחס לכלי כה מגושם ויכולות כביש גבוהות מאד. מנגד, למרות השם המחייב "ספורט" זה אינו כלי ספורטיבי כמו, למשל, ב.מ.וו X5. מתלי האוויר רכים מדי לטעמנו ותנודות המרכב הבולטות בפניות לא מעודדות דחיקה למגבלות האחיזה.

נוחות הנסיעה של הכלי מרשימה והוא מבודד היטב את יושביו המיוחסים מבורות, מכסי ביוב בולטים ושאר מפגעים מהם סובל ה"עמך". אפילו רמפות הרעדה עירוניות לא מותירות עליו רושם.

כמו כל בן למשפחת הריינג'רובר טומן הספורט החדש פוטנציאל שטח רציני מאד. מרווח הגחון עצום, מתלי האוויר המתרוממים מאפשרים לנוע בקלות בשטחים טרשיים, תיבת ההעברה המקצועית מווסתת את העברת הכוח בהתאם לתנאי השטח וכך הלאה. את כל זה אנחנו יודעים מקריאה במפרט הטכני, כי החברה בארץ אוסרת לגרוס את רכב ההדגמה שלה היקר בתנאי שטח. ממילא, רוב הכלים הללו לא רואים שטח כמאמר המחירון. אנחנו הסתפקנו בכמה שבילי עפר עם קוליסים, שאותם צלח הרכב כאילו היו אוטוסטרדה סלולה.

הריינג'רובר ספורט בנזין 3 ליטר עולה בישראל 845 אלף שקל ומי שיזמין את גרסת הדיזל ההתחלתית יידרש לשלם רק 780 אלף שקל. לא קל לנו להשתמש במושג "תמורה לכסף" כשאנחנו כותבים על רכב שעולה כמו המשכנתא הממוצעת בישראל, אבל מי שהפרוטה נמצאת בכיסו ויש לו תקציב של 250 אלף דולר פלוס לרכישת רכב - ולא תאמינו כמה יש כאלה בישראל - יגלה שהריינג'רובר ספורט החדש מציע שילוב קוסם וייחודי של תדמית אריסטוקרטית, היי-טק, נוחות נסיעה ופוטנציאל שטח יוצא דופן, שאמנם כנראה לעולם לא יהיה מנוצל, אבל תמיד טוב לדעת שהוא שם. ישמור האל על המלכה.

חלק מהמתחרות

ב.מ.וו X6

ב-786 אלף שקל מציעה ב.מ.וו את גרסת ה-50 של ה-X6 שהוא גרסת ספורט של ה-X5. במחיר הזה מקבלים מנוע V8 בנזין עם 407 כ"ס וביצועים כמו אפס ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות. גם התא מפואר לתפארת. מנגד, יכולות השטח התקניות בסיסיות למדי

פורשה קאיין V8

820 אלף שקל הוא מחירו של פורשה קאיין עם מנוע V8 בנזין בהספק 400 כ"ס. עם המנוע הזה מאיץ הרכב מאפס ל-100 ב-5.9 שניות ומעפיל עד 258 קמ"ש והוא מגיע כסטנדרט עם מתלי אוויר ומערכת הנעה כפולה מחוכמת. המקצוענים יכולים להזמין חבילת שטח

מרצדס ML500

דגם ה-ML500 של מרצדס מייצר 435 כ"ס ממנוע V8 ומומנט של 72 קג"מ. הוא מסוגל להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות ומציע תא נוסעים מאובזר, כולל מתלי אוויר. גם מרצדס מציעה כאופציה חבילת שטח ברמה צבאית כמעט. מחירו 689 אלף שקל לפני חבילת השטח

ריינג' רובר
 ריינג' רובר