יצרני החשמל: כניסת חח"י לתחום התקשורת רק תמורת רפורמה

מנכ"ל פורום היצרנים הפרטיים איתי אייגס: ועד העובדים של חח"י ישלוט במיזם הסיבים האופטיים ■ אייגס אמר כי ועדת יוגב חייבת להתנות את ההיתר בהסכמת המונופול לפתוח תחרות מלאה במשק החשמל

"יוגב צריך להתנות את כניסת מונופול חברת החשמל לתחום התקשורת, בהסכמת המונופול לפתוח תחרות מלאה במשק החשמל, כך אומר איתי אייגס, מנכ"ל פורום יצרני החשמל הפרטיים. לדבריו, לא יתכן שבשעה שהממשלה עומדת חסרת אונים מול מאמצי חברת החשמל לבלום את התחרות, מעניקה המדינה עוד כוח לוועד העובדים ומאפשרת לו לפעול גם בתחום התקשורת.

אייגס אמר כי ועדת יוגב חייבת לנצל את ההיתר שניתן לחברת החשמל להתחרות בחברות התקשורת ולהתנות את ההיתר בהסכמת המונופול לפתוח תחרות מלאה במשק החשמל.

חברת חשמל מציעה להקים את רשת הדור הרביעי הבאה של ישראל על גבי התשתיות שלה ולהתחרות בחברות התקשורת. הגם שחברת תשתיות התקשורת תופרד לכאורה מחברת החשמל, ועד העובדים של חברת החשמל ימשיך לשלוט גם בחברה החדשה ועובדיה יהיו כפי הנראה חברי אותו ועד עובדים.

הוא ציין כי למעשה ההיתר החדש שניתן לחברת החשמל יעניק עוד מנוף לחץ בידי חברת החשמל כדי לבלום את התחרות במשק החשמל ואולי בעתיד יאפשר לוועד העובדים להפעיל את כוחו בממשלה כדי להגביל ולפגוע גם בחברות תקשורת. חברות התקשורת כדוגמת בזק והוט עומדות לגלות עד כמה חזק כוחו של המונופול הממשלתי ועד כמה לא מהססים עובדיו לחבל במי שמעז להתחרות בהם.