התנועה לאיכות השלטון: להפסיק תשלומי הפנסיה למור-יוסף

בתנועה קוראים לנאמני הדסה לעצור את התשלומים למנכ"ל בית-החולים לשעבר עד לבדיקה מקיפה של כל ההטבות הכספיות שקיבל

התנועה לאיכות השלטון דורשת מנאמני בית-החולים הדסה לעצור את תשלום הפנסיה החודשית לפרופ' שלמה מור-יוסף, לשעבר מנכ"ל הדסה והיום מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, בסך 75 אלף שקל בחודש.

אתמול דווח ב"גלובס" כי מור-יוסף מקבל מדי חודש 75 אלף שקל בהדסה, בנוסף לשכר של 60 אלף שקל בחודש מהביטוח הלאומי. היום (ד') דיווח "ידיעות אחרונות" על בונוסים בסך 1.8 מיליון שקל שקיבל מור-יוסף מהדסה חרף ההידרדרות במצבו הפיננסי של בית-החולים, כאשר מור-יוסף טען כי לא לקח את הבונוסים לכיסו.

"בהתאם לפרסומים השונים בתקשורת, בתקופת כהונתו של פרופ' שלמה מור-יוסף כמנכ"ל הדסה נצבר גירעון עצום שעמד על כ-850 מיליון שקל, שהביא לכאורה בסופו של דבר להגשת הבקשה להקפאת הליכים", נכתב בבקשת התנועה לאיכות השלטון. "בשנות כהונתו האחרונות של פרופ' מור-יוסף סבל המרכז הרפואי הדסה מהפסדים בגבוה של מאות מיליוני שקלים מדי שנה. על פניו, עולה חשש לכאורה כי נדמה כי המדובר בניהול כושל של גוף כה משמעותי לתחום הבריאות במדינת ישראל.

"חרף זאת, ובאופן תמוה ביותר, בדיוק באותן שנים החליט המרכז הרפואי להעניק למור-יוסף מענקים בגובה של קרוב ל-2 מיליון שקל, וכן עם סיום כהונתו הגיע המרכז הרפואי עימו להסדר פרישה, לפיו זכאי מור-יוסף לפנסיה חודשית של כ-75 אלף שקל עד הגיעו לגיל פרישה, קרי עד לשנת 2019. כלל ההטבות האמורות עולות כמעט כדי 12 מיליון שקל".

בתנועה קוראים לנאמנים לבצע "בחינה מדוקדקת, האם הסדר הפרישה והמענקים שהוענקו לפרופ' מור-יוסף הינם חוקיים, סבירים ועומדים בתקנת הציבור, ובמידת הצורך - לבחון את אפשרות השבת המענקים והפסקת תשלומי הפנסיה החודשית... ראוי כי עד סיום הבחינה האמורה ועד שתתקבל החלטה מושכלת בנושא, ייעצר תשלום הפנסיה החודשית לפרופ' מור-יוסף".