האח הגדול: סטארט-אפים ישראלים יבלו שבועיים בווילה סגורה

עולם הריאליטי מתחבר עם עולם ההיי-טק של פאלו אלטו: האקסלרטור מכניס כמה סטארט-אפיסטים לתוך וילה גדולה אחת ובריכה בפאתי פאלו אלטו למשך שבועיים

תוכניות האצה הפכו מזמן לדבר החם בעולם ההיי-טק. מדובר במסלול שלא מעט סטארט-אפים מבקשים לעבור כדי להתמקצע וגם כדי להכיר גורמים חשובים בתעשייה. אחת התוכניות המעניינות בשנים האחרונות היא Blackbox Connect, שמתרחשת בפאלו אלטו, בואכה הסיליקון ואלי, ומחברת את עולם היזמות עם השראה של עולם הריאליטי.

האקסלרטור, אותו פיתח היזם פאדי בישארה ושגוגל הצטרפה אליו בשנה שעברה באמצעות תוכנית היזמים שלה, מכניס כמה סטארט-אפיסטים לתוך וילה גדולה אחת ובריכה בפאתי פאלו אלטו למשך שבועיים. במהלך התקופה הם פוגשים מנטורים מחברות מובילות בתעשייה ונהנים מהנטוורקינג בינם לבין עצמם ומול המנטורים ובכירי התעשייה. בין לבין יש משימות שונות שעליהם למלא לצד הרצאות אינטנסיביות כמו איך להכין מצגות, איך לתת נאומי מעלית ועוד.

הרעיון שהוביל את בישארה לתוכנית היה להפגיש סטארט-אפים מכל רחבי העולם ולא מתוך ארה"ב עצמה, מה שבינתיים משחק היטב לטובת היזמים הישראלים. לתוכנית הקרובה שתיפתח במארס הקרוב יצטרפו שני סטארט-אפים ישראלים לצד 14 סטארט-אפים מצרפת, מצרים, דרום קוריאה, צרפת, בריטניה ומדינות נוספות, שנבחרו מבין מאות סטארט-אפים ברחבי העולם.

הסטארט-אפ הראשון הוא Take&Make, בוגרת תוכנית הג'נקשיין של קרן ג'נסיס, שהקימו מיקה קייט, לירי הלפרין ויוסי שלם. השלושה מנסים להכניס חדשנות לשוק "עשה זאת בעצמך" באמצעות חיבור בין סדנאות אונליין של יצירת צמידים, אקססוריז וכו' לבין ערכות מיוחדות שנותנות את כל הכלים שיאפשרו את היצירה בפועל. "התוכנית הזו היא החלום הרטוב של כל סטארט-אפיסט", אומרת הלפרין. "מטיסים אותך לסיליקון ואלי, מפגישים אותך עם מנטורים שנותנים פידבקים על המוצר ומפגישים אותך עם משקיעים פוטנציאליים".

גם את הסטארט-אפ הישראלי הנוסף שייקח חלק בתוכנית, Morpheus, מובילה אישה. טניה דם בוקובוזה הקימה חברה שמאפשרת באמצעות מדפסות תלת-ממד לייצר תכשיטים עבור מי שאיבד כזה או רוצה דגם ספציפי. גם במחזור הקודם נרשמה נוכחות ישראלית בדמות הסטארט-אפ Inpris של ניסן ירון, שמפתח מקלדת המאפשרת כתיבה עיוורת וכתב ברייל על מסך מגע.