שני עצורים נוספים בפרשת מעילת הענק לכאורה ב-yes

הבוקר נעצרו בעלה ואמה של העובדת במחלקת הכספים של yes החשודה במעילה בהיקף של כ-28 מיליון שקל ■ מעצר העובדת הוארך עד יום ראשון

שני עצורים נוספים בפרשת מעילת הענק לכאורה ב-yes: הבוקר (ג') נעצרו בעלה ואמה של העובדת במחלקת הכספים של חברת yes החשודה במעילה בהיקף של כ-28 מיליון שקל.

השניים עוכבו אתמול (ב') על-ידי המשטרה לחקירה, ונעצרו הבוקר. בית המשפט השלום בפתח-תקווה האריך את מעצרם של השניים עד ליום חמישי, בעוד שמעצרה של החשודה המרכזית בפרשה הוארך עד ליום ראשון.

שמות החשודים הותרו לפרסום, ואולם לצורך מתן אפשרות לחשודים לערער על ההחלטה להתיר את פרסום שמם, עוכב הפרסום ב-24 שעות נוספות.

מבקשות המעצר שהוגשו בעניינה של העובדת, עולה כי היא חשודה בכך שרשמה רישומים כוזבים בכרטסת הנהלת החשבונות של החברה. בנוסף, לפי החשד, היא זייפה חתימות של מורשי חתימה ב-yes על צ'קים של החברה, ואת הצ'קים היא הפקידה במירמה לחשבונותיה הפרטיים.

לעובדת מיוחס חשד לביצוע עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון וזיוף בנסיבות מחמירות.

השופטת מרב גרינברג ציינה בהחלטת הארכת המעצר כי החקירה נגד בני משפחתה של החשודה המרכזית נמצאת בראשיתה, אך במסמכים שהוצגו בפניה יש ממצאים שיש בהם "כדי לשמש חשד סביר בעניינה של החשודה האם וכדי לבסס את החשד הסביר כנגד הבעל".

עם זאת, השופטת ציינה כי ראוי לומר שאין מדובר בחשד סביר בעוצמה גבוהה, כמו החשד כנגד החשודה המרכזית.

במסגרת הדיון נשאל נציג המשטרה על החשדות נגד בני המשפחה ואמר כי על-פי החשד, הבעל והאם "קשרו קשר יחד על מנת להלבין את כספי המירמה שהחשודה קיבלה במירמה מחברת yes, אותם עשרות מיליונים" אשר "לפי הבדיקה האחרונה של חברת yes עומדים על 28 מיליון שקל".

החוקר ציין עוד כי על-פי החשד המעילה התרחשה לאורך שנים רבות, משנת 2003, כך שמשך הזמן מקשה על אופי החקירה.

עו"ד מירון רוזנטל ממשרד עו"ד בני כץ, המייצג את החשודים, טען בדיון כי אין כל סיבה לעצור את הבעל ואת האם, למעט לשם הפעלת לחץ על החשודה המרכזית. "גם בעניינה של החשודה, אמה של החשודה העיקרית, וגם בעלה, יש כאן ניסיון ליצור איזשהו לחץ על החשודה העיקרית, שתשתף פעולה ותמסור גרסה. אין סיבה לעצור אותם. אין סיבה שבעולם. נהפוך הוא - המעצר הזה משבש את החקירה. איפה היו האם והבת בלילה, בהפרדה? לא. הם היו יחד. אם עד עכשיו לא יכלו לתאם עמדות, שיבשה זאת המשטרה. גם כאן שלושתם היו ביחד", טען.

ואולם בית המשפט הורה, כאמור, על הארכת המעצר. בהחלטת הארכת המעצר צוין כי ריבוין של העבירות, משכן ושימוש בדרכי מירמה ועורמה כמיוחס לעובדת החשודה, בשיתוף עם החשודים האחרים, מקימים עילת מסוכנות ואף קיים חשש מובהק לשיבוש הליכים אם ישוחררו העצורים ממעצר.

"לא מצאתי בשלב זה כי ניתן לבצע את פעולות אלה (פעולות חקירה שמבקשת המשטרה לבצע, א' ל"ו) כאשר החשודים משוחררים, ועל כן אין מקום לבחון חלופת מעצר באשר לכל אחד מהחשודים לעת זו", קבעה השופטת, אך הוסיפה כי "נוכח ההבדלים בעוצמת החשד הסביר בין החשודה העיקרית לחשודים הנוספים ומפאת הזהירות, היות ומדובר באשר לחשודים אלה רק בתחילתה של חקירה, מצאתי לאבחן בין החשודה העיקרית לחשודים האחרים" בנוגע למשך הארכת המעצר.

בשולי ההחלטה התייחסה השופטת גם למצבו הבריאותי של הבעל החשוד, זאת לאחר שהתלונן כי אינו חש בטוב, והורתה לשב"ס להביא אותו בפני רופא בית המעצר, עם הגיעו לבית המעצר. "לדברי בא-כוחו, החשוד סובל מלחץ דם גבוה ומבעיות לב ומשתמש באופן רציף בתרופות", ציינה.