ועדת שקד אישרה: סנקציות פליליות לחרדים שישתמטו

אחרי דיונים החליטו מרבית חברי הוועדה לשוויון בנטל לאשר סעיף, שבמסגרתו יושתו סנקציות פליליות על בני ישיבות שישתמטו משירות בצה"ל ■ השינויים יחולו גם בתנאי השירות של בני ישיבות ההסדר, שישרתו במשך 17 חודשים

בתום דיונים אישרה הערב (ד') ועדת שקד את סעיף הסנקציות הפליליות בחוק השוויון בנטל. החוק, שעל ניסוחו הסכימו סופית חברי הקואליציה רק זמן קצר לפני ההצבעה, כולל הסכמות על שני הנושאים המרכזיים שעמדו בלב המחלוקת: סנקציות פליליות על משתמטים וגיל המתגייסים.

על-פי סעיפי החוק, כל הצעירים החרדים מגיל 22 ומעלה יקבלו פטור מלא מגיוס ויוכלו להשתלב בשוק העבודה. חרדי שימלאו לו 18-22 בעת אישור החוק יקבל פטור משירות צבאי בגיל 24. במסגרת החוק תעמוד המכסה על כ-5,200 חרדים שיגויסו מדי שנה.

חברי הקואליציה הסכימו לפנות בוקר כי יישומו המלא של החוק על צעירי המגזר החרדי יחל רק בעוד 4 שנים. האוכלוסייה החרדית שמתוכה ייגזרו יעדי הגיוס למגזר תכלול בני 18-26.

החל מאמצע 2017, אם המגזר החרדי לא יעמוד במכסות שנקבעו לו, יופעלו הסנקציות הפליליות, ותחול חובת גיוס על כולם.

סעיף נוסף בחוק השוויון בנטל הוא הארכת שירות בני ישיבות ההסדר ל-17 חודשים בלבד, ולא ל-24 חודשים כפי שדרשו חברי יש עתיד תחילה. בהמשך יובא החוק שאושר בוועדת שקד להצבעה במליאת הכנסת.