אב ל-4 ששילם 27 אלף ש' דמי מזונות בחודש קיבל שיחה מהסבתא: "עוד 400 אלף ד' ותראה את ילדיך"

זאת לאחר שכבר נתן לאשתו 16 מ' ש' ודירה במסגרת הסכם הגירושים ■ ביהמ"ש לענייני משפחה קבע כי הסבא והסבתא אכן התנו ראיית הנכדים במילוי הצד הכלכלי, אך פסק כי עליהם לשלם לתובע רק 50 אלף ש' מ-2.6 מ' ש' שתבע

בית המשפט לענייני משפחה קיבל תביעה של אב לארבעה ילדים, שתבע את הורי גרושתו בגין הפרת הסדרי הראייה. האב תבע מהם 2.6 מיליון שקל, אולם בית המשפט קבע כי ישלמו לו 50 אלף שקל ועוד 5,000 שקל על כל הפרה נוספת בעתיד. תביעה נוספת של האב, נגד גרושתו, בה ביקש למנות נאמן על כספי המזונות - נדחתה.

התובע טען כי הורי גרושתו ניסו לסחוט ממנו "כספים רבים, אשר אינם מגיעים להם וכן לא לאם הקטינים". לדברי התובע, בהסכם הגירושים הועברו לגרושה 13.9 מיליון שקל ודירה בעיר מרכזית בארץ. מאוחר יותר הוא הוסיף עוד 1.6 מיליון שקל. עם זאת, לטענתו, הכסף הועבר להורי הגרושה, והיא וילדיהם המשותפים נותרו בחוסר כל.

סכום המזונות שעליו הסכימו בני הזוג הוא 27 אלף שקל בחודש. בנוסף לכך, טען התובע, הוא שילם עוד 10,000 שקל בחודש על הוצאות הילדים.

התובע הציג במשפט תמלול שיחה בינו לבין הסבתא של הילדים, שבו היא אומרת לו שאם ישלם לאם הקטינים עוד 400 אלף דולר "ייפתרו כל הבעיות... בשביל הילדים שלך, שהם יהיו איתך, שאתה תיהנה מהם, שתצא לחופשות איתם".

בית המשפט קיבל את טיעוניו של התובע בנוגע להורי גרושתו, בעיקר על סמך תסקיר של עובדת סוציאלית, חוות-דעת של פסיכולוג המטפל במשפחה, תמליל שיחת הטלפון בין התובע לסבתא, דיסק ובו תועד אירוע משפחתי קשה, מסרונים שציטט התובע וכן עדויות הצדדים עצמם.

לפי בית המשפט, "העולה מן המקובץ הוא שהתובע עמד בנטל הדרוש להוכחת מעורבותם העמוקה של נתבעים 1-2 (הסב והסבתא) בחייהם של הילדים בכלל ובסוגיית הקשר בינם לבין התובע בפרט, ופועלם להשגת הישגים כספיים לשביעות-רצונם ולמניעת הקשר בין התובע לבנותיו, כל עוד לא מוסדרים הנושאים הכלכליים כפי רצונם".

עוד נכתב בהכרעת הדין: "תפיסתם, לפיה קיים קשר הדוק בין הסכסוך הכלכלי שבין הצדדים לבין סוגיית הקשר בין התובע לילדיו, היא תפיסה מסוכנת שאינה עולה בקנה אחד עם טובת הילדים, אך היא תפיסה אותה הם מנחילים לילדים הקטינים לאורך כל הדרך. תפיסה זו פוגעת בתובע וגורמת לו נזק נפשי ממשי.

"הן נתבע 1 והן נתבעת 2 מודים באופן כמעט גלוי בכך שרק לאחר שהתובע ייתן לאם הקטינים סכומים נוספים על אלה שהוסכם עליהם בהסכם הגירושים, הם יפעלו לשיפור ושיקום הקשר של התובע עם ילדיו - דבר המעיד על ההשפעה המשמעותית שהם עצמם מייחסים לתפקידם בעניין זה".