קשיים ב"מעריב": בן-צבי במגעים להזרמת כספים

המו"ל שלמה בן-צבי פועל להשגת הזרמת כספים נוספת ל"מעריב" מחמיו קונרד מוריס ■ משכורות עובדי הפרילאנס מעוכבות, ופרויקטים מתוכננים הוקפאו

מו"ל "מעריב", שלמה בן-צבי, פועל בימים אלה להשגת הזרמת כספים נוספת לעיתון מחמיו קונרד מוריס.

ל"גלובס" נודע כי עיתון "מעריב" מצוי בימים אלה בקשיים תזרימיים, וקיים חשש לתשלום בזמן של משכורות חודש פברואר הקרובות. בימים אלה מעכב העיתון את משכורותיהם של עובדי הפרילאנס בעיתון, חלקם כבר במשך שבועות ארוכים, ולצד זה מוקפאים פרויקטים שתוכננו בעיתון.

בתקופה הנוכחית מורגשת האטה בשוק העיתונות המודפסת, והשפעתה נכרת בעיקר ב"מעריב", שמצבו הכלכלי שברירי מלכתחילה. מאז שהעיתון נרכש הוא נתמך בעיקר על-ידי הזרמות משפחתו של בן-צבי, אשר הביעה ספק פעם אחר פעם בהיתכנות הכלכלית של אחזקת העיתון בשנה וחצי האחרונות. לא אחת, בן-צבי, המשמש גם כעורך העיתון, פנה לחמיו ושכנע אותו לבצע הזרמה נוספת.

אתמול (ב') התבשרו עובדי העיתון על קשיים בתפעול המהדורה האלקטרונית של העיתון ועל חשש בהתקדמות פרויקט תרגום תוכני העיתון לאנגלית - מיזם שלטובתו גויסו עובדים.

בשבועות האחרונים הודיע מנכ"ל העיתון, ישראל גולדשטיין, על פרישתו מהעיתון, זאת במקביל לפרישתו של הסמנכ"ל המסחרי, רוני זילברברג. על-פי גורמים בשוק התקשורת, אחת הסיבות לפרישתו של גולדשטיין היא אי-רצונו לבצע גל קיצוצים נוסף, אולם ב"מעריב" דוחים טענה זאת על הסף.

ב"מעריב" סירבו להגיב לדברים.