קיבוץ מענית ימכור מניות אנזימוטק תמורת 160 מיליון שקל

אנזימוטק עדכנה אתמול את טיוטת התשקיף שהגישה לרשות ני"ע האמריקאית, לקראת הצעת המכר המתוכננת, ופירטה כמה מניות ימכור כל בעל עניין

הצעת המכר של אנזימוטק הולכת ומתקרבת לישורת האחרונה. החברה, המפתחת תוספי מזון בטכנולוגיית ביומד ונסחרת בנאסד"ק, עדכנה אתמול את טיוטת התשקיף לקראת אותה הצעה, וכללה בה את הפירוט המדויק של מספר המניות שכל בעל עניין בחברה ימכור.

הצעת המכר של אנזימוטק (Enzymotec), שנסחרת לפי שווי של 598 מיליון דולר, תכלול מכירה של 4 מיליון מניות ששווין הנוכחי, לפי מחיר הסגירה אתמול - 27.55 דולר - הוא 110.2 מיליון דולר. המניה, נזכיר, הונפקה לראשונה בספטמבר האחרון לפי מחיר של 14 דולר, וזה אומר תשואה כוללת של 97% למי שהשקיע בה אז.

החברה כלל לא תגייס הון לקופתה, ואפילו אופציית ה"גרין שו" בהיקף של 600 אלף מניות תינתן לבעלי המניות המוכרים ולא לחברה. היקף אופציה זו עומד כרגע על 16.5 מיליון דולר, ולכן סך הצעת המכר יעמוד על 126.7 מיליון דולר. כחתמי ההנפקה ישמשו בנקי ההשקעות בנק אוף אמריקה-מריל לינץ', ג'פריס, וולס פארגו, קנקורד ו-וודבוש, שהובילו את ההנפקה הראשונית של החברה.

מניית אנזימוטק, וזו נקודה די מהותית, לא נסוגה לאחר היוודע דבר הצעת המכר - כמו שקורה ברוב המקרים. להיפך, היא הוסיפה לערכה 7.6%, וכנראה שמלבד הגאות בשוקי ההון הסיבה הנוספת לכך היא האמונה של השוק בעתיד החברה, וביכולתה להמשיך לצמוח כפי שעשתה עד כה. ועדיין, אנזימוטק נסחרת לפי מכפיל רווח Non GAAP בגין תחזיותיה לשנה הנוכחית (20 מיליון דולר בממוצע) של 30 - וזהו מכפיל די גבוה לחברה שמגדירה עצמה כתעשייתית.

גם מנהלים בכירים ימכרו מניות

וחזרה להצעת המכר. בעל המניות הגדול באנזימוטק הוא מפעל גלעם (Galam) של קיבוץ מענית, שבו 180 חברים, אשר ימכור מניות בשווי של 46 מיליון דולר (160 מיליון שקל), ויירד מהחזקה של 30.2% ל-22.4% (דהיינו יממש כרבע ממניותיו). שווי כל הונו בחברה עומד על 180 מיליון דולר (630 מיליון שקל). קיבוץ מענית מחזיק במפעל דרך חברת החזקות ששמה "אוכמנית", וזו למעשה נמצאת בבעלות חברי הקיבוץ. סביר מאוד להניח שכמו בעבר, המפעל יחלק לפחות חלק מתמורת המכירה כדיבידנד ל"אוכמנית", כלומר לחברי הקיבוץ.

הקיבוץ הוא המרוויח הגדול מהצלחת אנזימוטק, ולצדו עומדים בעיקר בעלי מניות פיננסיים (ראו טבלה).

בהצעת המכר ישתתפו חלק ממנהלי החברה הבכירים דוגמת יואב דופלט, סגן היו"ר, שימכור מניות תמורת 1.4 מיליון דולר וייוותר עם מניות בשווי של 1.1 מיליון דולר; המנכ"ל אריאל כץ ימכור מניות תמורת 4.6 מיליון דולר (16 מיליון שקל), ויישאר עם מניות בשווי 13.5 מיליון דולר (ברוטו, שכן חלקן עדיין אופציות שלא הומרו למניות).

כך או אחרת, הצעת מכר זו עומדת להעשיר את חשבון הבנק של לא מעט בעלי עניין: החל מהקיבוץ עצמו, דרך חבריו, קרנות ההשקעה שהאמינו באנזימוטק בתחילת דרכה, וכלה במנהלי החברה הבכירים.