פולאר תקשורת: מכירת מניותינו לבעלי השליטה ברשת נפלה

עסקת מכירת מניות פולאר היא שלב ראשון במימוש כניסת אנדמול לזכיינית ערוץ 2 רשת - עסקה שטרם אושרה ע"י הרשות השנייה

חברת פולאר תקשורת דיווחה הבוקר (ה') לבורסה כי עסקת מכירת מניותה בזכיינית ערוץ 2 רשת, במסגרת כניסת ענקית התקשורת אנדמול לזכיינית, נפלה. זאת בשל אי-השלמת קבלת האישור המלא ממועצת הרשות השנייה לעסקה עד לתאריך שננקב מראש - 26 בפברואר, כך לפי הדיווח.

הרשות השנייה עדיין ממתינה לשורה של מסמכים הקשורים לאנדמול והמחזיקים בה בכדי לאשר את העסקה. אי-מכירת המניות בתוך הזכיינית עשויה לעכב את המכירה כולה, וכעת מנסים הגורמים השונים למצוא דרכים להתגבר עליה.

עסקת מכירת שליש ממניות זכיינית ערוץ 2 רשת לאנדמול ההולנדית מורכבת משני חלקים: חלקה הראשון כולל את מכירת מניותיהם של פולאר תקשורת ואביב גלעדי לעופר מדיה בראשות אודי אנג'ל, בעלת השליטה בזכיינית. חלקה השני כולל את מכירת המניות של רשת לאנדמול.

פולאר הגיעה להסכם עם רשת, שלפיו תמכור את מניותיה ב-1.5 מיליון דולר. אולם, עד לאישור ההסכם הכולל עם אנדמול על-ידי הרשות השנייה לא תוכל להתבצע מכירת מניות פולאר - וכאמור, ללא מכירת המניות של פולאר לרשת לא תוכל להתבצע העסקה כולה.

הדיון בנושא בלשכה המשפטית של הרשות השנייה החל כבר בדצמבר האחרון, ומאז ממשיכה ומבקשת הרשות השנייה עוד ועוד מסמכים מרשת ומאנדמול לאישורה. בתוך כך הייתה זקוקה רשת לשני אישורים מהממונה על ההגבלים העסקיים - אחד מהם התקבל, והוא אישור עקרוני של הרכישה. האישור השני, שאמור לעסוק בקשרים של אנדמול בשוק ההפקה הישראלי, טרם התקבל.

אחרי סיום בדיקת היועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר, את הנושא, יובאו מסקנותיה לשולחן מועצת הרשות השנייה, והיא צפויה לאשר את העסקה.

ההערכה היא כי פולאר מבקש למצות עד כמה שאפשר את יכולותיה להרוויח מהעסקה, ועל כן אינה מהססת להודיע לבורסה על סיום המגעים. ועם זאת, על-פי ההערכה, העסקה עדיין צפויה להתממש.

מהרשות השנייה נמסר: "הרשות השנייה בוחנת כל העברת מניות של זכייניות הטלויזיה כדי לוודא כי המחזיקים בהן הינם כשירים לפי הוראות החוק להחזיק בזיכיון. הרשות מברכת על כל השקעה של גורמים משמעותיים בזכייניות. עם העברת הנתונים המלאים מרשת מועצת הרשות תקיים דיון בעניין".

מרשת ומפולאר תקשורת לא נמסרו תגובות.

בעלי המניות ברשת
 בעלי המניות ברשת