שפל נוסף בין מחזיקי אג"ח IDB לבין בן-משה ואלשטיין

המחזיקים: "תתחייבו שכוונתכם אינה להתעשר על חשבון קופת ההסדר של אחזקות" ■ במקביל, היום הושלם המיזוג בין כור לחברה האם דסק"ש, וכך קופלה קומה נוספת בפירמידה

חוסר האמון בין מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות לבין בעלי הבית החדשים בקונצרן, מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין, רשם היום שפל נוסף. על רקע דיווחים בתקשורת כי בכוונתו של בן משה להתעקש ולהעלות להצבעה בדירקטוריון את הצטרפותה של אי.די.בי פתוח לתביעות הנגזרות להשבת דיבידנדים מקופת החברה האם, אי.די.בי אחזקות, שלחו עורכי הדין של נציגות אג"ח אחזקות, נעם שרון ונדב ויסמן, מכתב בהול לאלשטיין ובן משה, ובו הפצירו כי יתחייבו שאין בכוונתם להמשיך במהלך זה, שפירושו הפרת הסדר החוב והקטנת רכיב המזומן שהובטח לנושי אחזקות בהסדר.

"הנכם מתבקשים לבוא עימנו בדברים, ללא דיחוי", כתבו עורכי הדין במכתב, "אנו מבקשים כי תודיעו ותתחייבו באופן שאינו משתמע לשתי פנים, כי אינכם מבקשים להתעשר מכל סכום עתידי שיבוא על חשבון קופת ההסדר של אי.די.בי אחזקות".

לטענת נציגות האג"ח, המשמעות היחידה של כל תמיכה בתביעות הנגזרות נגד אחזקות להשבת הדיבידנדים (בהיקף של 442 מיליון שקל) היא "ניסיון חסר תום לב לשינוי תוכן ההסדר שגובש ולעשיית עושר, ניסיון שלמרשנו אין כל כוונה לעבור עליו לסדר היום".

במקביל, נערכה היום באי.די.בי פתוח ישיבה של ועדת הביקורת, שביקשה לבחון את ההשלכות להצטרפות החברה לתביעות הנגזרות על פוליסת הביטוח של חברי הדירקטוריון. בפני הוועדה הובא יועץ הביטוח של החברה, אך הוא סירב לקבל הכרעה בנושא בטענה כי "אינו רוצה להיות זה שיסובב את הגריל". כך או כך החליטה הוועדה שלא להחליט ולהתכנס שוב ביום חמישי הקרוב.

כעת נותרה השאלה אם בן משה ימשיך להתעקש בנושא, תוך שהוא רותם לכך את יו"ר אי.די.בי פתוח הנוכחי, אהרון פוגל, ועורך דינו, רענן קליר, המבצעים מסע שכנוע על הדח"צים בנוגע לאחריותם בנושא. התעקשות שכזו עשויה לפי הטון הנובע מהמכתב, להביא לידי פיצוץ בין הצדדים ולאיים על השלמת הסדר החוב באי.די.בי.

שווי כור במיזוג - 3.5 מיליארד ש'

בינתיים התקפלה לה קומה בפירמידה. היום הודיעה החברה הבת של אי.די.בי פתוח - דסק"ש - על השלמת המיזוג עם החברה הבת כור. האחרונה תהפוך לחברה פרטית בבעלותה המלאה (100%) של דסק"ש. בהתאם, צפויה הבורסה לשלוח בקרוב הודעה על מחיקת מניות כור מהמסחר.

שווי כור שלפיו נקבעה תמורת המיזוג למניה הוא 3.5 מיליארד שקל. כל בעל מניה של כור יקבל 73.6 שקל ברוטו במזומן כנגד כל מניה המוחזקת בידיו במועד ההשלמה. עם השלמת המיזוג התמלא התנאי המתלה הנדרש לפירעון מוקדם מלא של אג"ח כור (סדרות ח'-י'), שיבוצע ב-17 בחודש, וסכומו הכולל יעמוד על 1.17 מיליארד שקל. יום המסחר האחרון באג"ח אלו חל היום. בגין הפירעון המוקדם תרשום כור הוצאות מימון של 36 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2013, ושל סכום דומה ברבעון הראשון של 2014. חלקה של דסק"ש בכל אחד מרבעונים אלו צפוי לעמוד על 24 מיליון שקל.

בדסק"ש עצמה מונו בסוף השבוע אלשטיין ובן משה כיו"רים משותפים, ככל הנראה כאקט של שיתוף פעולה על רקע הדיווחים האחרונים על "משבר בזוגיות". כפי שחשף "גלובס" לאחרונה, יכהן פוגל כדירקטור בחברה, למרות שכוונת בן משה הייתה כי פוגל יאייש את כיסא היו"ר גם בדסק"ש.