תקרת השכר ב-NFL ממריאה לשיא חדש: 133 מיליון ד' לקבוצה

מדובר על עלייה של 8% לעומת עונת 2013, והסכום הגבוה ביותר בכל הזמנים ■ החדשות הטובות לשחקנים: גם ב-2015 שכרם יעלה

הצמיחה הכלכלית האדירה ב-NFL ממשיכה להקפיץ למעלה את תקרת השכר בליגת הפוטבול.

הנהלת הליגה צפויה להודיע לקבוצות כי תקרת השכר לעונת 2014 תעמוד על 133 מיליון דולר לקבוצה - עלייה של 10 מיליון דולר (8%) בהשוואה לתקרה בעונה שחלפה. מדובר בעלייה גבוהה יותר מכפי שדווחו בעלי הקבוצות במהלך העונה, ושהוערכה על-ידי הליגה בכ-2.6% בלבד, זאת בשל העלייה בהכנסות. כמו כן, זוהי תקרת השכר הגבוהה אי-פעם בליגה, יותר מהתקרה של 2009 שעמדה על 128 מיליון דולר לקבוצה.

כבר עכשיו ברור כי בעונה הבאה, אז ייכנסו לתוקף הסכמי השידור החדשים המשודרגים של ה-NFL, צפויה תקרת השכר לעלות באופן משמעותי הרבה יותר.

השחקנים יהיו כמובן הנהנים הגדולים: על-פי ההסכם הקיבוצי שנחתם בין בעלי הקבוצות לבין השחקנים ב-2011, נקבע כי הבעלים לא יכולים ללכת על "עונות פיננסיות" ולצמצם בהוצאות, והם חייבים ששכר השחקנים יעמוד על מינימום 89% מתקרת השכר שנקבעה.

תקרת השכר אומצה ע"י ה-NFL ב-1994 ועמדה אז על 34.6 מיליון דולר לקבוצה. בשונה מה-NBA, בליגת הפוטבול מדובר על תקרת שכר קשיחה (hard cap) שאוסרת על הקבוצות חריגה בשום מקרה. לבעלי הקבוצות מותר לשלם לשחקנים סכומים נוספים כמענקי חתימה, ביטוחי בריאות, פנסיה וכו', בסכום של עוד 33 מיליון דולר לקבוצה.