קבלת פנים לנתניהו בעמק הסיליקון: "הכיבוש לא מסיליקון"

ראש הממשלה הגיע לעמק הסיליקון בליווי הפגנות של פעילים פרו-פלסטיניים שאחזו שלטים עליהם נכתב "הכיבוש לא מסיליקון", "האפטרהייד הישראלי ממומן על ידינו" ו"עמק הסיליקון אומר לא לראש ממשלת האפרטהייד"

כשהוא מחוייך לאחר המבצע הצבאי הבוקר, נחת ראש הממשלה בנימין נתניהו בשדה התעופה בסן חוזה, קליפורניה, לתחילת ביקור עתיר תקשורת בעמק הסיליקון. תחנתו הראשונה של נתניהו היא במוזיאון היסטוריית המחשבים - אחד מגולות הכותרת של עמק הסיליקון, במואנטיין וויו - מרחק פסיעה מהמטה של כמה מהחברות הגדולות בעמק, בהן גוגל ולינקד-אין.

את כניסת פמליית ראש הממשלה למתחם ליוו הפגנות של פעילים פרו-פלסטיניים שאחזו שלטים עליהם נכתב "הכיבוש לא מסיליקון", "האפטרהייד הישראלי ממומן על ידינו" ו"עמק הסיליקון אומר לא לראש ממשלת האפרטהייד". המפגינים הזדהו כעובדים בחברות היי טק באזור ה"מבקשים להזדהות עם כאב העם הפלסטיני", לדברם.

רובם הפנו אצבע מאשימה גם כלפי מושל קליפורניה, ג'רי בראון, שחותם הבוקר על הסכם שיתוף פעולה אטסטרגי בין ישראל לקליפורניה. "לא יכול להיות שבזמן שהעולם שוקל להחרים את ישראל על הפשעים נגד האנושות שהיא מבצעת - נתניהו מתקבל כאן בחיבוק על ידי המושל. אין לו זכות לעשות את זה. זו פגיעה בערכים של חופש ושיוויון שעליהם מבוסס עמק הסיליקון. זה יום עצוב", אמר ל"גלובס" אחד המפגינים במקום. המפגינים נושאים דגלי פלסטין וטוענים כי "קבוצות מטעמם ילוו את נתניהו לאורך היום בכל מקום אליו יגיע".

בין היתר, צפוי בהמשך היום נתניהו לבקר במטה חברת אפל שם ייפגש עם בכירי החברה, וכן לפגוש את צוות המייסדים של וואטסאפ באוניברסיטת סטנפורד שם גם יקיים ראיונות עם התקשורת המקומית.