לקוחות אומניקום יפרסמו באינסטגרם בהיקף של 40 מיליון דולר

באתר Adweek מעריכים כי היקף העסקה בין הצדדים נאמד ב-40 מיליון דולר

חברת אינסטגרם, המפעילה את אפליקציית שיתוף התמונות וסרטוני הווידיאו הפופולרית מבית פייסבוק, חתמה על הסכם לשיתוף-פעולה עם ענקית הפרסום אומניקום למשך שנה.

באתר Adweek העריכו אתמול (א') כי היקף העסקה נאמד ב-40 מיליון דולר, בעוד שבסוף השבוע התפרסמו הערכות גבוהות יותר, שנעו בין 50 מיליון דולר (לפי סוכנות הידיעות רויטרס) ועד ל-100 מיליון דולר (לפי אתר AdAge).

במסגרת שיתוף-הפעולה בין הצדדים, משתמשים יתחילו לראות יותר ויותר פרסומות מטעם לקוחות אומניקום וכן מהחברות-בנות שלה, בהן TBWA ,BBDO ואחרות.

150 מיליון משתמשים בעולם

לאינסטגרם יש כיום 150 מיליון משתמשים פעילים בחודש, כש-60% מהם מגיעים מחוץ לארה"ב, וכולם מעלים 55 מיליון תמונות מדי יום.

"ההסכם לא משנה את האסטרטגיה שלנו בתחום - משתמשים לא יראו יותר ממספר מוגבל של תמונות וסרטוני וידיאו באיכות גבוהה ממותגים נבחרים, שכבר יש להם נוכחות יפה באינסטגרם כיום", הסביר ג'ים סקווירס, מנהל חטיבת תפעול שווקים באינסטגרם.

לדבריו, "הצוותים של שתי החברות יעבדו יחד כדי לפתח ולייצר קמפיינים שיספקו ויזואליות מרהיבה ותוכן קריאטיבי".

"זו דוגמה נוספת לאיך המדיום הוא המסר", אמר דאריל סים, מנכ"ל קבוצת אומניקום מדיה. "מבחינת אינסטגרם, מדובר בהתפתחות אמיתית בהזדמנויות הפרסום בתשלום שהם מציעים". עם לקוחותיה הגדולים של הקבוצה נמנים ניסאן, פפסי ו-AT&T.

באינסטגרם הבהירו כי רק מותגים נבחרים ימשיכו לפרסם באינסטגרם וברוח המותג והרשת החברתית, ונראה כי הפרסום ימשיך להיות סלקטיבי וידני ולא ישתמש באלגוריתמיקה ובבורסות פרסום אוטומטיות, זאת כדי לא להכביד על המשתמשים ולשמור על איכות הקריאייטיב.

ב-AdAge ציינו כי גם חברת Starcom MediaVest מקבוצת פובליסיס נמצאת בשיחות עם אינסטגרם על הסכם דומה. יש לציין כי אומניקום ופובליסיס מתכננות מיזוג ענק בין שני תאגידי הפרסום המובילים.

טרם ההסכם, אינסטגרם כבר החלה לבחון בשלהי השנה שעברה שילוב של פרסומות באפליקציה שלה, יחד עם מותגים דוגמת Michael Kors, ג'נרל אלקטריק, בן אנד ג'ריס ואחרים. המודעות מטורגטות כיום רק על בסיס גיל ומין, נתונים שנלקחים מפרופיל הפייסבוק של משתמשי אינסטגרם.

לפני כשנתיים פייסבוק רכשה את אינסטגרם בכמיליארד דולר, ובחודשים האחרונים ניכרים הניצנים הראשונים של הניסיונות לייצר כסף מהאפליקציה הפופולרית.