מניית היום: מזנקת בכ-8% בעקבות הצלחה בפרוצדורה

בבית החולים והמכון לרפואת חירום בסנט-פטרסבורג ברוסיה ביצעו פרוצדורה במפרצת מוחית בהצלחה הודות לסטנט הנוירולוגי שפיתחה ITGI

חברת איטיג'יאי מדווחת על הצלחה נוספת לסטנט הנוירולוגי שלה בפרוצדורה תוך גולגולתית. בבית החולים והמכון לרפואת חירום בסנט-פטרסבורג ברוסיה ביצעו פרוצדורה במפרצת מוחית בהצלחה הודות לסטנט הנוירולוגי שפיתחה ITGI.

הפרוצדורה התבצעה על ידי ד"ר קנדיבה, ראש המחלקה לכירורגיה אנדוואסקולרית במכון מחקר ורפואת חרום ע"ש דז'נילידזה בסנט-פטרסבורג, המשמש גם כיועץ לחברת ITGI.

מדובר בחולה בת 23 שאובחנה עם מפרצת תוך גולגולתית שהתפוצצה. החולה הגיעה עם דימום מוחי תת-עכבישי (Hunt Hess - 1). מפרצת מוחית הינה התרחבות מקומית (דמוית בלון) של כלי דם הנגרמת עקב מחלה או החלשות דופן כלי הדם. במצב זה ישנו צורך לסגירה מיידית של המפרצת המדממת. ד"ר קנדיבה עשה שימוש בסטנט המכוסה של ITGI שחסם באופן מיידי את זרימת הדם למפרצת ושחזר זרימת דם תקינה בעורק. לאחר השלמת הפרוצדורה החולה התעוררה במצב טוב ולא הראתה שום סימפטומים נוירולוגיים.

בשנים האחרונות ביצע ד"ר קנדיבה 28 מקרים נוירולוגים בשימוש בסטנטים מתוצרת החברה. 22 מקרים בוצעו במפרצות מוחיות ו-6 מקרים נוספים בחולים עם פיסטולות (קשר חולני בין עורק לוריד במוח). שיעור ההצלחה בכל הפרוצדורות עומד על כ-90%. כמו כן, במעקב, שנעשה על ידי ד"ר קנדיבה אחר מצבם של חלק מהמטופלים שלו בתקופה של שישה חודשים עד שנה וחצי לאחר הפרוצדורה, לא נצפו כלל סיבוכים והחולים החלימו לחלוטין.

אביב לוטן, מנכ"ל חברת ITGI, ציין "הטכנולוגיה הייחודית של החברה מוכיחה את עצמה פעם נוספת במקרים בהם אין בשוק פתרון יעיל המטפל במפרצות בצורה יעילה".