המונדיאל בדרך ל"רשת"? לוחצת לסגור עם ערוץ 1 במחיר מופחת

זכיינית ערוץ 2 מנהלת מו"מ עם רשות השידור על רכישת חלק ממשחקי הטורניר; מעוניינת לסגור עסקה ביחד עם ערוץ הספורט שישדר במקביל ב-HD

זכיינית ערוץ 2, רשת, מפעילה לחץ גדול על רשות השידור בניסיון לסגור כבר בימים הקרובים עסקה לרכישת חלק ממשחקי המונדיאל שייפתח בעוד שלושה חודשים בברזיל. כך נודע ל"גלובס". לפני כשבוע נסגר המכרז שהוציא ערוץ 1, המחזיק בזכויות הטורניר בישראל, מבלי שהוגשו כל הצעות. המכרז כלל אפשרות לרכישה של בין שמונה ל-14 משחקים שיכלו להכניס לקופת רשות השידור מקסימום של 7.4 מיליון שקל.

ברשת מבקשים לנהל כעת מול ערוץ 1 מו"מ במחיר מופחת, אחרי שלטענתם המחיר שדרשה רשות השידור במכרז - 500 אלף שקל עבור משחק בשלב הבתים, 600 אלף עבור משחק בשמינית הגמר ו-700 אלף למשחק ברבע הגמר - היה גבוה משמעותית ממחירי השוק. במהלך השיחות בין הצדדים ציינו ברשת כי בחבילה הוצאו חלק גדול מהמשחקים האטרקטיביים, או אלו המשוחקים בשעות אטרקטיביות מבחינה מסחרית (המשחקים הנפתחים בשעה 22:00), ולפיכך מאחורי המחירים שנדרשו אין כל הגיון עסקי. יש לציין כי אופציית הבחירה של רשת מוגבלת מאוד, לאור העובדה שימי השידור שלה הם ראשון-שלישי.

על דבר אחד כבר נאלצו ראשי רשת להתפשר, והוא ההסכמה להשתמש באחד משלושת צוותי השידור שישלח ערוץ 1 לברזיל.

גם לסוגיית השידור המקביל ב-HD כבר מצאו בזכיינית ערוץ 2 פתרון: מאחר שלרשת אין אפיק HD, הכוונה של רשת היא ללכת לעסקה מול רשות השידור עם גורם שלישי - ככל הנראה ערוץ הספורט - המחזיק באפיק כזה ויוכל לשדר במקביל לשידור של רשת.

ההערכות הן כי רשות השידור, לאור מצבה הקשה, תמכור בסופו של דבר חלק מהמשחקים לגורם שידור אחר. כזכור, גם במונדיאל 2010 בדרום אפריקה מכרה רשות השידור תשעה משחקים לרשת.

יש לציין כי במכרז הראשוני שהוציאה רשות השידור, היא העמידה תנאי כי המשחקים יימכרו לערוץ פתוח בלבד.