הפרסומאי גיא וינברגר מצטרף כשותף לשטרית מדיה גרופ

לוינברגר הועברו 10% מהמניות והוא יופקד על הניהול המקצועי השוטף של משרד הפרסום

רות שטרית, מבעלי שטרית מדיה גרופ, עושה צעד משמעותי לשדרוג יכולותיו המקצועיות של משרדה: ל"גלובס" נודע, כי שטרית העבירה 10% ממניות משרד הפרסום לידיו של הפרסומאי גיא וינברגר, שיהפוך לשותף ויופקד על הניהול המקצועי השוטף של המשרד. עם זאת, וינברגר לא צפוי להחזיק באופן רשמי בתואר מנכ"ל.

עד כה, משרד הפרסום שטרית מדיה גרופ היה מושתת לחלוטין על יכולותיה וקשריה של המייסדת, רות שטרית. שטרית החלה את דרכה כאשת יחסי ציבור, ועם השנים הרחיבה פעילותה גם לתחום הפרסום. היא נחשבת מזה שנים רבות ליד ימינו של דודי ויסמן, מבעלי רבוע כחול. דרכם המשותפת החלה ב-1985, עת הפעיל ויסמן שלוש תחנות דלק בלבד. עם השנים התהדק הקשר, וכחלק מהעבודה המשותפת מטפל משרדה בתקציבי פרסום של חלק מהחברות שבבעלותו, כמו דור אלון, רבוע כחול ו-YouPhone.

בשנים האחרונות מראה המשרד צמיחה עקבית, והוא ממוקם היום בתוך טבלת 20 המשרדים הגדולים. את שנת 2013 הוא סיים במקום ה-16 בדירוג, עם היקף פרסום ריאלי של כ-62.3 מיליון שקל - גידול של 12% לעומת שנת 2012.

וינברגר בעל ניסיון עשיר בענף

למרות שהמשרד הצליח להביא גם תקציבים שאינם מוגדרים כ"תקציבי דודי ויסמן", תדמיתית הוא לא הצליח לשבור את הקשר התפיסתי המחבר את ויסמן לקבוצה - זאת, למרות ששטרית ניסתה בשנים האחרונות לשלב במשרד אנשי פרסום ושיווק מנוסים. עם זאת, עד כה שטרית מעולם לא ביצעה מהלך כה משמעותי של העברת מניות למישהו אחר, וגם הדמויות שנבחרו לנהל את המשרד היו בדרך-כלל בדרגים נמוכים יותר מזה של וינברגר בתפקידיו האחרונים.

וינברגר החל את דרכו בענף במשרד הפרסום מקאן אריקסון, משם עבר לזרמון-גולדמן שבו הלך והתקדם עד לתפקיד המנכ"ל. כשהתפרקה השותפות בין אילון זרמון להדר גולדמן, עלה שמו כמועמד לתפקידי ניהול במשרדים שונים - בין היתר הוא היה במו"מ מתקדם עם משרד הפרסום GPS על כניסה לשותפות בו. בסופו של דבר הוא בחר לחבור להנהלה החדשה שהתגבשה במשרד y&r ישראל (לשעבר שלמור-אבנון-עמיחי), שבו קיבל את תפקיד המשנה למנכ"ל. אך ההנהלה המשותפת של אדם אבנון, בני ברונסקי ו-וינברגר לא רשמה הצלחה גדולה: ברונסקי הוחלף בגיא בר ובהמשך החליט וינברגר לפרוש. עתה כאמור הוא מצטרף למשרד שטרית מדיה גרופ.

שטרית אישרה את הידיעה ואמרה בתגובה: "אני שמחה על הצטרפותו של גיא אלינו - הוא תוספת חשובה למשרד הפועל בשוק מאוד תחרותי. ולמרות כל מה שנאמר על עולם הפרסום, מהלכי שיווק פורצי דרך וחשיבה אסטרטגית מקורית עדיין מכריעים את הכף".