קולפלנט קופצת 4%: קיבלה אישור פטנט ביפן

טכנולוגיית הליבה של קולפלנט אושרה כפטנט גם ביפן וקיבלה את הגנת משרד הפטנטים במדינה

מניית קולפלנט , המפתחת מוצרים רפואיים על בסיס חלבון אנושי המופק מצמחי טבק, קופצת היום (א') בבורסה לאחר שהחברה הודיעה על הרחבת הקניין הרוחני של פטנט הליבה שלה באסיה. משרד הפטנטים ביפן אישר את הפטנט המרכזי של החברה, המגן על הטכנולוגיה שלה לייצור קולגן אנושי בצמחי טבק.

הטכנולוגיה, הנמצאת בבעלות מלאה של החברה, מתבססת על יצירת קולגן אנושי איכותי (החלבון השכיח ביותר בגוף האדם) באמצעות הנדסה גנטית בצמחי טבק, בדרך של החדרת חמישה גנים אשר מצויים בכל רקמות גוף האדם אל הצמח. על בסיס הקולגן הצמחי בעל התכונות האנושיות, מפתחת החברה מגוון פתרונות סופיים הכוללים, מוצר לטיפול בדלקות בגידים, ג'ל לטיפול בפצעים כרוניים בקרב חולי סכרת ובפצעים ניתוחיים, שתל לריפוי עצמות, ועוד. למוצרים אלו שווקים קיימים ופוטנציאל כלכלי משמעותי עבור החברה.

"אנו שמחים על קבלת אישור הפטנט המרכזי עליו מתבססת טכנולוגיית קולפלנט ביפן, אשר הינה מדינת יעד חשובה להפצת מוצרינו", מסר יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט. "הפוטנציאל של מוצרי קולפלנט ביפן הוא גדול משלוש סיבות עיקריות; גודל האוכלוסייה (כ-130 מיליון איש), מערכת בריאות מפותחת, וההעדפה למוצרים מבוססי קולגן שאינו מופק מבעלי חיים או מגוויות. הרחבת ההגנה שלנו משמרת לשנים ארוכות את מעמדנו כחברה היחידה בעולם עם יכולות ייצור קולגן אנושי בצמחים שהינו בעל יתרונות משמעותיים. בימים אלו קולפלנט נערכת לביצוע שני ניסויים קליניים מתקדמים אשר יערכו בישראל בחודשים הקרובים, ובמטרה להביא את המוצרים לשלב המסחור בהקדם".