נעילה שלילית בבורסה; כת"ב נפלה 7.5%, טבע ירדה 1.8%

לאחר סיום המסחר צפוי בנק ישראל להודיע שהריבית לחודש אפריל נשארת ללא שינוי ■ ירידות בוול סטריט ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4665 מיליארד שקל

יום המסחר בבורסה נחתם היום (ב') בירידות שערים, לאחר שאתמול טיפס מדד המעו"ף לשיא חדש והתקרב לרמת ה-1,400 נקודות. באירופה מתנהל המסחר במגמה שלילית וכך גם במדדים המרכזיים בוול סטריט. לאחר סיום המסחר צפוי בנק ישראל להודיע שהריבית לחודש אפריל נשארת ללא שינוי. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4665 מיליארד שקל.

הלמ"ס דיווחה היום כי שיעור הבלתי-מועסקים ירד בפברואר ל-5.7% לפי נתונים מקוריים ולרמה של 5.8% לפי נתונים מנוכי עונתיות. נזכיר כי בשלושת החודשים האחרונים היה ניתן להבחין בהרמת ראש איטית של האבטלה, אך נתוני פברואר שוברים את המגמה.

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, מעריך בסקירת המאקרו השבועית שפרסם היום כי "שוק האג"ח מנופח מאוד ואינו תואם את המציאות המאקרו כלכלית". חברון מציין כי "שוק האג"ח המקומי עצר השבוע אחרי ראלי שנמשך 3 שבועות. הורדות הריבית והמשך הייסוף רק נתנו טעם של עוד. היפוך מגמה בשוק האג"ח יגיע עם שיפור מתמשך בנתוני המאקרו המקומיים ועם פיחות של שער החליפין, בין אם בעקבות תנועה גלובלית ובין אם בעקבות צעדים ישירים של משרד האוצר ובנק ישראל. אומנם השינוי לא יגיע אחרי נתון אחד או שניים טובים ובכל זאת אנחנו מעריכים כי שוק האג"ח מנופח מאוד ואינו תואם את המציאות המאקרו כלכלית בישראל גם בהנחה שזו תורע מעט בשנה הקרובה. בנוסף, התשואות הנמוכות בשוק הממשלתי מובילות להגדלת סיכונים מחודשת, כאשר זאת נעשית ברמות תמחור גבוהות, אולי אפילו גבוהות מדי".

בהראל פיננסים מציינים בסקירה השבועית כי בשוק המקומי אנו בעיצומה של עונת הדו"חות. בחלוקה סקטוריאלית בולטים הבנקים בשיפור בתיק האשראי ובלחץ על מרווח הריבית שהגיע לשפל. בחברות הביטוח דו"חות חזקים על רקע העליות בשווקים - החברות נסחרות אמנם במכפילים נמוכים היסטורית עבורן (5-6), אבל זו שנת שיא ברווחים. בסקטור התקשורת עדיין ניכרים סימני התחרות החזקה, אך במבט קדימה ייתכן כי זה ישתנה לאור שיתופי הפעולה הצפויים בין החברות בהשקעות ברשתות דור 4. בנדל"ן יש פחות שערוכים מבעבר, אבל שונות גדולה בין החברות. בנדל"ן המניב ממשיכים הקניונים להרוויח, בעוד שבחברות היזמיות שיעורי הרווח נמוכים יותר ובקבלני הביצוע בולטים דו"חות חלשים יותר. בינתיים, הביצועים של השוק המקומי מצדיקים המשך מתן העדפה בחשיפה אליו.

המסחר בבורסה באחד העם ננעל כאמור אתמול (א') בעליות שערים כאשר מדד המעו"ף טיפס לשיא היסטורי חדש ברמה של 1,392 נקודות. זאת, למרות המגמה המעורבת שאפיינה את המסחר בסוף השבוע בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-688 מיליון שקל.

רוזנברג מכר שליש מזכויותיו באבנר

חברת נובה הודיעה היום כי דירקטוריון החברה אישר תוכנית רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 12 מיליון דולר, אשר תיכנס לתוקף לאחר סיום תקופת החסימה הרבעונית הנוכחית.

עונת הדוחות לשנת 2013 נמשכת. חברת בזן דיווחה היום כי ההפסד הנקי המנוטרל ברבעון הרביעי הסתכם לכ-58 מיליון דולר בדומה לרבעון המקביל אשתקד. בזן צמצמה את ההפסד הנקי המנוטרל השנתי לכ-160 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-163 מיליון דולר בשנת 2012.

חברת קמהדע דיווחה היום על התחלת ניסוי קליני חדש שלב I2 ב-AAT במתן באינהלציה לטיפול בחסר הגנטי בחלבון אלפא 1 (AATD) .

בבילון דיווחה אתמול על ירידה של 14% בהכנסות ב-2013 ל-591.4 מיליון שקל לעומת 685 מיליון שקל ב-2012, אך הרווח הנקי עלה ל-148.4 מיליון שקל לעומת רווח של 103.1 מיליון שקל ב-2012. הסיבה העיקרית לזינוק ברווח הנקי השנתי נעוצה בעובדה שהוצאות הפרסום, המכירה והשיווק צנחו ל-351.4 מיליון שקל לעומת הוצאות של 513.8 מיליון שקל ב-2012.

הגיאולוג ד"ר אלי רוזנברג, מייסד שותפות חיפושי הגז אבנר , מכר שליש מזכויותיו על תמלוג העל לתאגיד אלייד שבניהולו של רו"ח יצחק סוארי. לפי ההערכות, רוזנברג צפוי לקבל כ-40 מיליון דולר. תמלוג העל של רוזנברג מבטיח לו תשלום של 2.625% מהכנסותיה של אבנר ממכירת גז ונפט. אבנר שותפה בכל מאגרי הגז של ישראל, ומחזיקה בין היתר 22.67% ב"לוויתן", 15.625% ב"תמר" ו-26.4% ב"תנין". (לסיפור המלא)