פריחת הדובדבן

נראה שסיכויי "פריחת הדובדבן" בהקשר של המניות היפניות הם גבוהים, אז צריך פשוט להנות מהם. איך נהנים? הנה הטיפים

חודש אפריל ידוע כחודש טוב לשוק המניות האמריקאי וגם פקיעת האופציות של חודש זה היא בעלת סטטיסטיקה חיובית. לאור נתוני הפתיחה הפושרים של השנה, נראה שסיכויי אפריל לפרוח, אם תרצו את "פריחת הדובדבן" בהקשר של המניות היפניות עליהן המלצנו בשבוע שעבר, הם גבוהים. אז צריך פשוט להנות מהם. איך נהנים?

  1. מחזיקים מניות...
  2. מוכרים מניות כבדות וקונים מניות של חברות קטנות עם שערים אופטיים נמוכים. אלו יכולות לעלות עשרות אחוזים.
  3. לא מתפשרים. כל מניה שהמצב הטכני שלה לא אופטימלי או שהיא לא בסקטור חזק, בבחינת השקעה לטווח ארוך, מזיזים הצידה לטובת מניות מומנטום. יהיו לנו את חודשי הקיץ בשביל להיות סולידיים. החדשות הטובות הן שיש גם הרבה מניות של חברות גדולות שנהנות ממומנטום, כמו סיסקו אליה התייחסנו בשבוע שעבר.

ומה עם מדדי המניות הגבוהים? גם כאן אנחנו דבקים במחשבה שכל עוד מניות כמו AAPL, CSCO, AA, GE, BAC, INTC ואחרות יכולות לעלות הרבה, ניתוח המדדים פחות חשוב. יש סקטור שלם של מניות יקרות שיורדות ושמשפיעות על המדדים ולכן צריך פשוט לבחור את המניות העולות, במידת האפשר כמובן...

ה-S&P500 הוא כרגע המדד החזק בשכונה מבין המדדים המרכזיים, הוא מצליח להישאר מעל 1850 ועם הרוח הגבית של תחילת חודש אפריל, הוא אמור למשוך את השוק קדימה.

סיבוב שני לזהב

מי שסבלו לאחרונה קשה הן מניות המתכות בכלל והמתכות היקרות בפרט. אנחנו סבורים שיש כאן הזדמנות לסיבוב שני שיכול להיות מתגמל יותר מהסיבוב הראשון. ברוח הטור נסב את תשומת הלב לשתי חברות קטנות:

GFI - יש לה תמיכה יפה באזור ה-3.8 דולר. מהלך מעל 4.44 דולר יחשב סימן שורי מאוד וילמד על סיכוי לעליה של אחוזים רבים. יחס סיכוי סיכון טוב.

EXK - נוספה ביום שישי לתיק קניון המניות. שוב, שער אופטי נמוך, חברה קטנה, תמיכה יפה ב-4.25 ופוטנציאל למהלך עליה משמעותי. שוב, זה היופי במניות עם שער אופטי נמוך. 4, דולר, 5 דולר, לא ממש משנה, ברמה המנטאלית לפחות, ביחס לשערי העבר. באחוזים מניות כאלו יכולות לעלות 20, 30 אחוז ויותר ללא מאמץ רב. התמיכה הקרובה הופכת את ההימור למחושב.

זיו סגל, מנכ"ל משותף בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.