הערכה: ההצעות לרכישת "מעריב" לא עולות על 3 מיליון שקל

לפי ההערכה, ההערכה היא, לאחר קיזוז החלקים האחרים שכבר נמכרו, כי ההצעות לרכישת העיתון שבעבר היה העיתון המוביל בישראל הוגשו הצעות מצד ה"ג'רוזלם פוסט" ומקבוצה בראשות אודי רגוניס

מיעוט הצעות לרכישת העיתון "מעריב". זאת, לאחר מכירת "מקור ראשון" ואתר האינטרנט nrg ל"ישראל היום". נאמן "מעריב" רו"ח, חן ברדיצ'ב, ועורך הדין של חברות "מקור ראשון", שלום גולדבלט, עושים מאמצים לפתיחת רכישת העיתון הוותיק לעוד מציעים - זאת בנוסף לשני הגורמים שכבר הגישו הצעות לעיתון - קבוצת ה"ג'רוזלם פוסט" של אלי עזור וקבוצת המשקיעים בראשותו של מנכ"ל "מקור ראשון" אודי רגוניס.

שתי ההצעות שהוגשו לנאמן, בטרם המליץ על מכירה לעיתון של שלדון אדלסון, התייחסו לרכישת הקבוצה כולה ואולם כעת, נותרו המציעים עם האפשרות שמצטיירת כברירת המחדל והיא רכישת העיתון "מעריב" לבדו על חלקיו - המותג, העובדים, הארכיון ומאגר המנויים שעשוי להיות בעל ערך.

ההערכה היא, לאחר קיזוז החלקים האחרים שכבר נמכרו, כי ההצעות לרכישת העיתון שבעבר היה העיתון המוביל בישראל לא עולות על 3 מיליון שקל.

פניות נוספות לנאמן

למרות מיעוט ההצעות, בימים האחרונים היו פניות נוספות לנאמן מצד גורמים שהביעו עניין, והוא מצפה להצעה אחת נוספת, לא מן הנמנע כי היא תהיה הצעה של שלמה בן צבי עצמו.

פרט לסוגיה הכספית, יצטרך הנאמן לתת מענה לשתי שאלות - מה יעלה בגורל המותג ומה תהיה מחויבות הרוכש לעובדי העיתון. מרבית העובדים, כמו גם כמחצית מעובדי "מקור ראשון", נמצאים בחופשה ללא תשלום.

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר אתמול את מכירת "מקור ראשון" ואתר האינטרנט NRG ל"ישראל היום" של אדלסון בעבור 17 מיליון שקל, בכפוף לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.