עונש כבד לברצלונה: לא תוכל לרכוש שחקנים במשך שנה

פיפ"א הטילה אמברגו על פעילותו של מועדון הפאר בשוק ההעברות עד לקיץ 2015 ■ הסיבה: הפרת תקנון העברות בינלאומיות של כדורגלנים מתחת לגיל 18

מכה קשה וכואבת לברצלונה. על מועדון הכדורגל, מהעשירים ביותר בעולם עם הכנסות של 483 מיליון אירו בעונת 2012/13 - הוטל עונש כבד על-ידי פיפ"א: אמברגו מוחלט בשוק ההעברות עד לתחילת עונת 2015/16. המשמעות: אלופת ספרד לא תוכל לצרף שחקנים חדשים לשורות הסגל הבוגר שלה במהלך שני חלונות ההעברות הקרובים: בפגרה הקייצית הקרובה, ולאחר מכן במהלך החלון החורפי של ינואר 2015. בנוסף, נקנסה ברצלונה בסך של כ-370 אלף אירו.

על-פי הודעת פיפ"א, העונש הושת על הקבוצה הקטאלונית בתום חקירה שנערכה במהלך העונה האחרונה, בה נמצא כי בארסה הפרה את התקנות של ארגון הכדורגל העולמי בכל הקשור להעברות בינלאומיות של שחקנים צעירים מתחת לגיל 18.

לטענת ארגון הכדורגל העולמי, ברצלונה הפרה את סעיף 19.2 בתקנון הרישום, שלפיו מועדונים רשאים לצרף לקבוצות הנוער שחקנים זרים מתחת לגיל 18, תחת שלוש התניות שונות: א'. באם השחקן בגיל 16-18, והוא עובר בין שתי קבוצות החברות באיחוד האירופי; ב'. באם מתחם האימונים של הקבוצה רחוק עד 100 ק"מ ממקום מגוריו של השחקן במדינת האם שלו; ג'. באם הוריו של השחקן הזר עוברים להתגורר איתו במדינה של קבוצתו החדשה, אך לא מסיבות הקשורות לכדורגל.

בתחילת 2013 פורסם בסוכנות הידיעות "בלומברג" כי פיפ"א החלה בחקירה סביב הנעשה במחלקות הנוער של ברצלונה, לאור חשד כי לא פחות משישה שחקנים צעירים שהיא מעסיקה באקדמיה המפורסמת שלה, ה"לה-מאסיה", לא עומדים בהתניות שמציב התקנון.

עד כמה ברצלונה תלויה בפעילות שלה בשוק ההעברות, יעיד הנתון הבא: בחמש העונות האחרונות היא רשמה הוצאה ממוצעת של 69.7 מיליון אירו בשנה על רכש שחקנים חדשים, לפי אתר transfermarkt.

הפסיקה של פיפ"א מהווה עוד מכה תדמיתית קשה להנהלה הנוכחית של ברצלונה, לאחר התפטרותו בינואר האחרון של הנשיא, סנדרו רוסל, עקב חשדות למעילה בכספים ואי-סדרים סביב עסקת רכישתו של החלוץ הברזילאי ניימאר. בעקבות עסקה זו גם נפתחה בספרד חקירת מס רחבת היקף נגד ברצלונה.