"הרבעון הראשון יפנה את מקומו לצמיחה חזקה יותר של 4%"

הכלכלנים בארה"ב מרוצים למדי מנתוני התעסוקה ■ TD סקיוריטיז: "שוק העבודה ממשיך להתנער מהשפעות מזג האוויר של תחילת השנה" ■ על פי הנתונים, נוצרו במארס 192 אלף משרות ושיעור האבטלה נותר על כנו ברמה של 6.7%

"העלייה החזקה בתעסוקה ובשעות העבודה תואמת את תחזיתנו שהצמיחה הכלכלית הייתה עד כה תולדה של מזג האוויר הקשה, ושהרבעון הראשון החלש יפנה את מקומו לצמיחה חזקה יותר של עד 4% ברבעון השני. עם זאת, השווקים כבר ציפו לדוח בריא, כך שאין צפי ללחץ על שוק האג"ח". כך מציין אייברי שנפלד מבית ההשקעות CIBC WM Economics, בתגובה לנתוני התעסוקה שפורסמו היום בארה"ב.

על פי הנתונים, נוצרו במארס 192 אלף משרות חדשות, לעומת הצפי לכ-200 אלף משרות ושיעור האבטלה נותר על כנו ברמה של 6.7%, לעומת הצפי לירידה ל-6.6%. כמו כן פורסם כי שיעור ההשתתפות במעגל העבודה עלה.

מוחמד אל-עריאן, לשעבר מנכ"ל פימקו וכעת יועץ כלכלי בכיר ב-Allianz, אומר כי מדובר בנתונים "בסך הכל ניטרליים עם נטייה לחיוביים", וסטיבן רישוטו, אנליסט בכיר ב-Mizuho Securities, מציין כי "הנתונים מצביעים על כך שהכלכלה עדיין נמצאת מעט מתחת למגמה הרצויה".

מילאן ל. מולריין, סגן ראש מחלקת מחקר ב-TD סקיוריטיז, טוען כי "מה שאנחנו לוקחים בעיקר מהדוח זה ששוק העבודה ממשיך להתנער מהשפעות מזג האוויר של תחילת השנה, ובעוד קצב ההתנערות עדיין איטי מהצפוי, אפשר להתעודד מכך שהאספקטים האחרים בדוח חיוביים".