קחו מים

זה הזמן להתיחס למשאב הטבע החשוב מכולם – מים ■ איכשהו החמצנו את העלייה של מניות הסקטור; בעיית המים העולמית מחמירה ומי שחכם נערך אליה

המסחר בוול סטריט ממשיך להיות מרתק והשנה הזו, שעברנו כבר את הרבעון הראשון שלה, מממשת את פוטנציאל התנודתיות שחזינו לגביה. לדעתנו , השנה יותר מתמיד, חשוב להיצמד לגרפים. תחשבו עליהם כעל גשש שהולך לפניכם או כעל מד כיוון הרוח. אחד המסרים הטכניים החזקים ביותר שמלווים אותנו מתחילת השנה הוא הסיכוי לירידתן של אותן מניות שעלו חדות בשנים האחרונות. ראינו את זה ביום שישי עם מניות כמו AMZN , YHOO , מניות ביוטכנולוגיה ומניות אוויר כמו FB . בתיק קניון המניות נמנענו מלהשקיע במניות האלו ולכן ביום שישי הוא היה איתן יחסית. ניתן לראות זאת גם בעוצמה היחסית של מדד ה-S&P500 שיש בו מניות תשתיות, אנרגיה וחומרי גלם ועוד הרבה מניות אחרות כמו בנקים שרחוקות מהשיא שלהן. מניות אלו ימשיכו להוות לדעתנו את בסיס התשואה לשנה הזו.

הקדימו מכירותיכם לאפריל

ביחס לחודש אפריל, על פי הסטטיסטיקה הרב שנתית, השבוע הבא אמור להיות חסר כיוון והשבוע שאחריו חיובי אל תוך הפקיעה. על פי הסטטיסטיקה הזו, אחרי זה אמור להתחיל גל יורד משמעותי ויכול להיות שאסטרטגית המכירה "המסורתית" במאי תצטרך להיות מוקדמת לשבוע שמסתיים ב-18 לאפריל. אז אם תכננתם חופשה לא מקוונת באי אקזוטי, כדאי שתיערכו מבעוד מועד.

אחד הדברים שניתן לעשות ואנחנו עושים אותו בתיק קניון המניות הוא להמשיך להיצמד או למניות שנמצאות בשליש ראשון של גל עולה או למניות הסחורות למיניהן. נראה שמניות אלו, מתכות וחקלאות, ימשיכו להוות שלד איתן לתיק. בשבוע שעבר דברנו על מניות כסף וזהב. השבוע התחלנו להתיחס למשאב הטבע החשוב מכולם - מים. איכשהו החמצנו את העליה של מניות הסקטור אולם כתבה שקראנו על התחום גרמה לנו להבין שבעיית המים העולמית מחמירה ומי שחכם נערך אליה. אז בניגוד לנטיה שלנו לקנות מניות קרובות לתחתית, קנינו את PHO, ה-ETF המוכרת להשקעה במניות מים ואת WAT. בתחום המתכות קנינו את SLV הנותנת חשיפה למתכת הכסף. נראה שסיכון הירידה נמוך ופוטנציאל העלייה גבוה.

כאמור, השבוע הבא אמור להיות תנודתי במידה זו או אחרת. אם ה-S&P500 ירד מתחת ל-1840, נתחיל להיות מודאגים. כל עוד מעל, נתמקד בעבודה עם המניות.

זיו סגל, מנכ"ל משותף בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.