כץ על חסן: שיעבוד בשיפודיה; חסן: אתה בדיחה

(עדכון) - ביה"ד הורה לסיים את השביתה בנמל אשדוד - ונענה לדרישות העובדים ■ כץ: "אם זה יו"ר ועד שדואג לעובדים, אז צ'יצ'ולינה היא האמא תרזה" ■ חסן: "במשרד התחבורה אין קרובי משפחה של שרים?"

סוף לשביתה בנמל אשדוד: בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע קיבל הבוקר (ב') את בקשת חברת נמל אשדוד והורה לעובדי הנמל להפסיק את השביתה שהוכרזה אתמול.

נשיאת בית הדין אורלי סלע הוציאה את הצו לאחר שנציגי העובדים וההסתדרות לא מסרו את תגובתם לבקשה. בשעות אחה"צ הסתיים הדיון בבית הדין והוחלט כי יבוטלו הליכי המשמעת נגד חברי ועד נמל אשדוד. בסוגיית החתימה על טפסי ניגוד עניינים הוחלט כי הסוגיה תוכרע בבית הדין ובסוגיית הוועדות לקליטת עובדים (העסקת קרובי משפחה) הוחלט כי חברי הוועד ישתתפו בוועדות.

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר כי "אני שמח שבית הדין תמך בסופו של דבר בעמדת ההסתדרות וקבע כי את סוגיית ניגוד העניינים יש להכריע בהליך משפטי ולא בהליך משמעתי".

בתוך כך, שר התחבורה ישראל כץ הגיב היום להשבתת נמל אשדוד אתמול על ידי העובדים שמוחים על החלטת הנהלת הנמל לגייס עובדים שאינם קרובי משפחה של חברי ועד. כץ השתלח בחסן - ולא בפעם הראשונה - ומנגד חסן לא נשאר חייב.

כץ כותב בפוסט שהעלה בפייסבוק כי "אלון חסן שוב משבית את נמל אשדוד. הפעם הוא דורש שיסדרו עבודה לקרובי משפחתו. בפעם הקודמת זה היה בגלל בר מצווה שערך לבנו באמצע היום. מה, אין כבר מספיק מקומות עבודה בשיפודיות ובחברות הקש? אם זה יו"ר ועד שדואג לעובדים, אז צ'יצ'ולינה היא האמא תרזה. רק הרפורמה תשים לזה סוף".

חסן הגיב לדברי כץ בעמוד הפייסבוק שלו (השגיאות במקור) וכתב: "כץ קשה לי לקרוא לך שר כי אתה פשוט בדיחה מהלכת ובושה לממשלת ישראל יש בה אנשים כמוך אתה חוסם ומוחק תגובות נגדך ומצייר תמונת קיר ורודה... אם הייתה שר אמין ומדויק זה היה עוזר לך בחיים אבל כרגיל אתה שקרן... השביתה לא באה לדאוג לאינטרס של קורבי משפחה אלה לדאוג לכאלה שגם אם יש להם קרובי משפחה יוכלו להתקבל לעבודה בנמל, למה למנוע ולפסול חלק מהציבור.

"הרי אם נבדוק את משרדי הממשלה גם שם יש קרובי משפחה של שרים אז מה ההבדל. אתה מציע לקרובי משפחה לעבוד בשיפודיה... אז תשמש דוגמא תוותר על המשרד והמשכורת השמנה שלך (שדרך הגב אתה מקבל אותה מהדיבידנד שהנמל מפריש לממשלה) ותגיע לעבוד בשיפודיה הרי אתה 'אלוף' בפתרונות לאחרים. כץ נשארה לנו דרך להעביר לך את המסר רק דרך הדף של אלון ששם אתה בטח שורץ כל היום".

מנכ"ל בפועל של חברת נמל אשדוד יצחק בלומנטל מסר בתגובה כי "ועדת הקליטה תפעל על פי התקנות החדשות לעניין קרובי משפחה. חברי הועד התחייבו בפני בית הדין שלא יפעלו בניגוד עניינים בכל הקשור לכהונתם כחברי מועצת העיר - לפיכך התהליך המשמעתי כלפיהם התייתר. נמשיך לפעול וליישם הנהלים, ולא נאפשר לערער על החלטות המצויות בתחום אחריות השדרה הניהולית. הנהלת החברה תמשיך לעשות הכול בכדי לתת את השרות המיטבי ללקוחותיה."