צפו: כך העלימה שופרסל נשים משלט חוצות בירושלים

בשלט חוצות של שופרסל בירושלים "הוסרו" הנשים ככל הנראה מטעמי "צניעות" והתחשבות באוכלוסיה החרדית בבירה

מדוע "נעלמו" נשים משלט חוצות של שופרסל בירושלים? התמונה שלפניכם צוברת תאוצה היום (ד') בפייסבוק ומעוררת את זעמם של גולשים רבים. בתמונה נראה שלט חוצות של שופרסל בירושלים, בו "הועלמו" הנשים, ככל הנראה מטעמי "צניעות" והתחשבות באוכלוסיה החרדית בבירה.

שחר אילן, סמנכ"ל בעמותת חדו"ש, טוען כי בשופרסל מסרו לו את התגובה הבאה לאחר שפנה אליהם בנושא: "שחר שלום, תודה על הפנייה ואנו מתנצלים על התחושות. רשת שופרסל מכבדת את כלל לקוחותיה ומשרתת נאמנה את כלל התושבים ברחבי ישראל, ללא הבדל דת, גזע ומין, ומתוך מאמץ להתחשב בצרכים השונים של הלקוחות. במודעה הרלוונטית, לא היתה כל כוונה חלילה לפגוע ברגשות. לקחנו הערתך לתשומת לבנו לפרסום עתידי. אנו מאחלים לך ולכל בית ישראל, חג פסח שמח".

עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון דורשת מרשת שופרסל "להחליף לאלתר את המודעות מדירות הנשים בירושלים ולהתנצל על פרסומן". לדברי מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, "שופרסל החזירה אותנו לימי ההדרה האפלים של 2011 ו-2012 שקיווינו שעברו ללא שוב. כששופרסל מדירה נשים ממודעותיה בירושלים, שלא תתפלא אם נשים וגם גברים ידירו את עצמם מסניפיה כשהם עורכים את הקניות לחג. בשופרסל חייבים להבין שיש גבול לכניעה, ושגם לציבור הלא חרדי יש רגשות. הדרת נשים מהווה מבחינת הציבור הרחב עלבון כבד לערכיו ולאינטלגנציה שלו, ומי שמעליב את לקוחותיו שלא יתפלא אם ישלם בקופתו. המודעות של שופרסל ממחישות את הצורך לאסור על הדרת נשים בחקיקה ולקבוע קנסות כבדים לחברות שיעשו זאת".

משופרסל בחרו לא להגיב לידיעה.

שופרסל / צילום: מהפייסבוק
 שופרסל / צילום: מהפייסבוק

צילומים: אפרת בן צור