שני בניינים היסטוריים בירושלים מוצעים למכירה

מדובר בבניינים שהיו שייכים לבית החולים משגב לדך, שנמכרים במסגרת הליכי הפירוק של העמותה אשר הייתה הבעלים של בית החולים

מפרק עמותת בית החולים "משגב לדך ירושלים", רו"ח דורון שורר, מציע למכירה שני בניינים הנמצאים בבעלות העמותה. שני הנכסים נמצאים בשכונות רחביה ובית ישראל.
מדובר בבניין מגורים המוגדר לשימור הממוקם ברחוב אוסישקין בשכונת רחביה, ובנוי על מגרש בשטח 630 מ"ר המיועד למגורים.

על המגרש בנוי בניין ובו שני אגפים, האחד בן 3 קומות והשני בן שתי קומות. על-פי תוכנית בניין העיר החלה על הקרקע זכויות הבנייה מאפשרות בניית 4 קומות על הקרקע. בנוסף, על-פי תוכנית המתאר לירושלים המצויה בהפקדה, לנכס עתידות להתווסף זכויות בנייה במקרה שתאושר.

הנכס השני הוא בניין פינתי בן שתי קומות מעל קומת מרתף, המצוי בצומת הרחובות זוננפלד ורפפורט, שמהווה חלק משכונת בית ישראל הוותיקה. הנכס ממוקם באזור המיועד ל"איזור מגורים מיוחד", עם 155% זכויות בנייה ב-3 קומות, כולל שימוש בקומת גג הרעפים. גם ביחס לנכס זה קיימות הנחיות שימור.

בשני הבניינים מתגוררים כיום שוכרים שונים, חלקם בשכירות מוגנת, ומכירתם צפויה להניב עשרות מיליוני שקלים לקופת הפירוק של העמותה.

שני הבניינים נמכרים במסגרת הליכי הפירוק של העמותה, אשר הייתה הבעלים של בית החולים משגב לדך, שפעל בירושלים החל מאמצע המאה ה-19, עד אשר נקלע לקשיים ונכנס להליכי פירוק בתחילת שנת 2001.

בית החולים נודע בעיקר בזכות מחלקת היולדות שפעלה בו והעניק את שירותיו לנשים מכל רחבי העיר ירושלים, כמו גם נשים ממקומות אחרים בארץ. לאחרונה פורסמה הזמנה להציע הצעות לרכישת הנכסים, על-ידי עורכי הדין משה מרדלר ואלעד מורצקי ממשרד זיו לב ושות', המייצגים את המפרק בהליכי המכירה.

הליך מכירת הנכסים טעון אישורו של בית המשפט המחוזי בירושלים, בפניו מתנהל הליך הפירוק של העמותה.